søndag den 23. juli 2017

Crispy blomkålssalat med rød peberfrugt



Denne salat kan sagtens gå som solo-tilbehør til din mad, men selvfølgelig, jo flere grøntsagsfade på bordet, jo mere grønt spiser vi ;-)

Blandingen af de tilberedte grøntsager og den sprøde rå blomkål er rigtig lækker.



Crispy blomkålssalat



1 blomkål
3 røde snackpeberfrugter (eller alm)
3 dl edamama bønner* (eller ærter eller 1 grøn peberfrugt)
½ dl gærflager eller friskrevet parmasanost
4 spsk Krydderurte-olie (eller olie blendet med krydderurter)
1 tsk Salt
Evt frisk oregano eller lign krydderurt til pynt

Vask peberfrugten og skær den i strimler. Varm en pande op og tilsæt olie. Steg peberfrugtstrimlerne til de er bløde og lækre. Tilslut tilsætter du bønner eller ærter så de lige bliver varmet op uden at blive tørre. Giv dem 1 tsk salt.

Imens skyller du din blomkål grundigt og deler den i små buketter.

Bland nu den friske blomkål med de varme grøntsager og de øvrige ingredienser.

Smag det hele til. Du må gerne være gavmild med krydderier, da blomkålen suger meget smag.



Velbekomme.

  *Edamame bønner er ikke Paleo, da det er en soyabønne. Hvis du vil spise ren Paleo, så gå efter et af alternativerne

Kærlig hilsen Malene


PS. Denne ret er perfekt at foodpreppe til.
1)Blomkål kan vaskes og deles i buketter og opbevares på køl.
2) Peberfrugterne kan klargøres, så de bare lige skal steges.
3) Har du ingen krydderurte olie, kan den også laves på forhånd.  Snup en håndfuld krydderurter efter eget valg og blend let med olien. Hæld på flaske og lad den trække, til den dag du skal lave salaten.
Vil du gerne i gang med foodprepping? Den 14. august starter en foodprepper-challenge. Hvis du har lyst til at lege med, så meld dig her: http://eepurl.com/cdd0M1 (Det gratis!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar