Paleolivet: Frugt-sjov til dig der elsker at lege med maden

torsdag den 30. juni 2016

Frugt-sjov til dig der elsker at lege med maden

Uh, det er lidt dejligt at lege med maden ind i mellem er det ikke?
Det synes jeg i hvert fald.

Så jeg har samlet et par ideer til hvordan du kan lege med maden og garanteret få din familie og dig selv til at spise mere af det sunde samtidig. Win win, ikk?
(Nu er nudging jo så oppe i tiden, det her vil helt sikkert nudge nogen til at spise mere af det sunde!)


Lad os starte med hummeren. Kunne faktisk godt komme i tanke om et par børn, der nok ville foretrække denne form for hummer, frem for den ægte


Og har du en squash du skal have onduleret, så prøv lidt ham her:

Er haven fyldt med jordbær, må du da bare prøve det her:

Eller det her:


En ananas-dessert bliver også lidt sjovere sådan her:


Pære-kalkuner er også gode og til at overskue

Jeg kan også komme i tanke om et par børn, der ville spise flere æbler, hvis de så sådan her ud:


Og hvis du synes alt det ovenfor var for nemt, så har jeg en udfordring til dig lige her (du må gerne klikke på billedet og får det større, hvis du vil efterligne det mest muligt. hi hi):

Alle disse ideer + nogle flere findes på mit pinterestboard "Frugtsjov".
Det er et board jeg lavede i forbindelse med at jeg skrev "Paleolivets madpakkebog", fordi jeg er overbevist om, at madpakker skal være sjove, dejlige og engang imellem gerne må byde på en overraskelse.
Nu er det jo ikke alle ideerne, der er egnet til en madkasse, men alle opskrifterne er jo lige så egnede til frokostbordet, som til madpakken.

Kærlig hulehilsen Malene

Links i dette indlæg:




Ovenstående banner er et affiliatelink!

18 kommentarer: