Paleolivet: Paleolivets madplan uge 2. Gør hverdagen lidt nemmere

søndag den 10. januar 2016

Paleolivets madplan uge 2. Gør hverdagen lidt nemmere


Jeg sidder her med en varm kop the og kigger ud over min vinterkolde have og de små høns der gokker rundt i det ene hjørne. Jeg spekulere over, hvad vi mon skal finde på at spise i næste uge.

Både mandag og tirsdag er jeg på kursus i København, så jeg lander langt senere hjemme i huset i Hillerød end jeg plejer. Derfor skal disse dage, være "hurtig mad på bordet"- dage. På sådanne dage, er det endnu vigtigere for mig, at have en madplan, så jeg ikke går i panik over hvad vi skal spise. Kender du det?

Her får du mine ideer til hvad der kan komme på menuen i næste uge. Du klikker sikkert ikke på dem alle sammen, men tjek lige onsdagens mynte-dip ud! Den er god!

Lørdagens opskrift er på engelsk. Hvis du har spørgsmål til den, så stil dem i kommentarerne eller på Paleolivets facebookside, så skal jeg forsøge at hjælpe

 

Paleolivets madplan uge 2

Til dig der gerne vil spise naturlig mad.


Mandag (low carb dag)
 

Rester fra søndag.
 Kylling i tomat med blomkåls/broccoliris eller spidskålsstrimler.
+ En grøn salat
Tirsdag (carb dag) Hulefar og jeg skal træne sammen inden maden :-)
 

Ærtesuppe med sprødstegt parmaskinke og æg.
Det tager under 15 min at få mad på bordet, og der er 4 minutters arbejdstid involveret! Opskriften er fra min e-bog: Overskudsmad til underskudsdage
 
 
For lowcarb: Lav blomkåls- eller broccolisuppe i stedet for.
 
Onsdag (carb dag)
 
 Lammekoteletter med pastinakfritter, mayodip m mynte og salat
For lowcarb: Spring pastinakfritterne over, og lav en mere mættende salat.
Eller lav bønnefritter som tilbehør
 
Torsdag (low carb dag)
 

 
Thai fiskesuppe med rejer. Uhmmm.
Tror jeg vil putte laks i denne gang, sidst lavede jeg den kun med torsk.
Fredag (lowcarb)  Børne-aften, vi skal passe 3 små nevøer, så 6 børn i alt!
 


 
 
Pandekagerulle til alle mand.
 
Lørdag (Festdag)
 

Lørdagens menu er ikke helt besluttet endnu, for det er en fridag, hvor vi endnu ikke har nogen planer. Så måske skal jeg lege lidt med nye opskrifter.
Ellers tænker jeg lidt i noget med
Oksebøffer
Noget med guacemole
 
 
Søndag (carb dag)
 

Mad til 2 dage!
 
  Tror jeg vil lege med stegesoen og eksperimentere med at lave noget a la denne sesam-orange kylling.

Men ud over kylling og "sovs" som angivet opskriften vil jeg også tilføje nogle gulerødder og måske persillerødder.
 
 For Low carb: Undlad rodfrugter og følg den originale opskrift
Underskud på madlavnings-energien?
 
 
Har du dage, hvor du bare ikke har tid og energi, til at lave mad?
Så skulle du overveje at investere lidt i dig selv, ved at investere i e-bogen:
 
 
Som er lavet netop til de lejligheder.
 
Mad der er hurtigt på bordet med minimal indsats!
 
KLIK HER for at læse mere om bogen



 

  

FIND ALLE madplaner fra Paleolivets ved at KLIKKE HER. Den nyeste er altid øverst!

FØLG Paleolivet på Pinterest HER

Hav en fornøjelig uge og glæd dig over mad der taler kærligt til din krop

Hulehilsen Malene

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar