søndag den 10. maj 2015

Paleo madplan uge 20


Ugens madplan er klar.
Som altid kan de kulhydratrige grøntsager erstattes af andre grøntsager for dig der er low carb.
Min deload periode er slut på onsdag og træningen begynder igen. Low carb dagene er tænkt til at være uden træning og carb dagene tænkt til at være med træning. Du må selvfølgelig gøre lige som du vil! Velbekomme!

Ugens madplan uge 20


Mandag: (low carb )

Jeg har i flere dage haft lyst til chili-gryde, så denne dejlige mandag, skal vi have Chili-kål-carne toppet med avoziki. Uhm, det bliver godt!

(Tip! Tilføj revne rodfrugter, som stivelse, hvis du har trænet)





Tirsdag: (low carb )
Broccoli hører til de grove grøntsager, og er bare mega sundt.
De glider lige ned i børnene, når man bruger dem til en Broc-za (= en pizza med broccolibund)


(Tip! Du kan bruge flere rodfrugter i bunden, hvis du har trænet)




Onsdag: (carb - udskift rødbeder med grønne bønner for low carb )
Ovnbagte kyllingelår serveret med fennikel/pære/blåbær salat og bagte rødbeder








Torsdag: (low carb)
Grillet hel ørred fyldt med citronskiver og krydderurter. 
Serveret med blomkålsris med ramsløg og citronmelise








Fredag: (lidt carb - de fleste low carbere spiser græskar, men ellers erstat med bønne-fritter)
Jeg ved ikke med jer - men jeg har fridag.
Vi har aftalt at grille nogle store dejlige oksebøffer. De skal serveres med blomkåls bearnaisen eller en slags ramsløg aoli (mayo blandet med masser af finthakket ramsløg) og hokaido fritter. Uhmmm





Lørdag: (Carb - for low carb undlad at gå til fest)

Vi skal til en Nonfirmationsfest hos vennerne, så vi lader dem bestemme menuen.









Søndag: (Carb - for low carb laver du chips af squash i stedet for)

Jeg starter søndagen i Fælledparken, hvor jeg skal deltage som BALDErina, sammen med Annas baldebiks (Anna Bogdanova), til Feminas kvindeløb. Men resten er dagen er ledig, og jeg tænker, det er tid til at prøve en ny ret
Derfor har jeg dette farsbrød på menuen. Serveret med sød.-kartoffelchips og salat.






Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Vil du se flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner.




Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar