søndag den 17. maj 2015

Madplan uge 21


Jeg tænker det her bliver en god uge. Der er i hvert fald masser af mad, jeg allerede glæder mig til! Det er lang tid siden vi har fået Meatza og jeg ser også frem til gensynet med de ingefær stegte gulerødder.
Jeg er nu i gang med at træne efter program i Annas Baldebiks (Anna Bogdanova). Derfor er der igen træning på programmet 4 gange om ugen - og det kulhydrattimer jeg efter.

Som altid kan kulhydraterne erstattes af andre grøntsager for dig der lever low carb eller ikke styrketræner.

Ugens madplan uge 21


Mandag: ( low carb)

Vi skal have fyldte skvalderkålspandekager. Tror bare fyldet bliver noget tyk kødsovs og lidt rå grøntsager.

(Så bliver jeg garanteret en populær mor)








Tirsdag: (Low carb)
Ovnstegte kyllingelår

med broccolimos og salat







Onsdag: (carb dag - for low carb lav ingefær stegte squash)
En eller anden form for fisk - måske en fladfisk paneret i sesamfrø. Serveret med de skønne ingefær gulerødder og nogle dampede asparges.  Afhængig af fisken og tilberedningen, kan der være lidt for lidt fedt i dette måltid. Du kan vælge servere lidt oliventapanade eller hælde lidt smeltet smør over dine asparges.






Torsdag: (carb dag - for low carb undlad ærtemos)

Det siges at blive godt vejr, så jeg tænker vi skal have gang i grillen.
Vi griller en gang koteletter eller lign og servere med ærtemos og blomkålssalat 






Fredag: ( low carb)

Jeg har vil lade mig inspirere af Ravfoods grønne thai-suppe, da jeg elsker alt der smager af Thai-mad. Jeg kommer nok til at lave dobbelt op på portionen, hvis der skal være nok. Og så bliver det med rejer og/eller fisk.






Lørdag: (Carb dag)
Weekend ah! Manden og jeg spiser ude. Hvad med jer? Hvis i er hjemme, kan i jo altid forkæle jer selv med en steak eller et par lamme koteletter, en gang hvidløgsmayo og nogle ovnbagte grøntsager.

Søndag: (Carb dag)
Det er Meatza-tid. Det er længe siden, vi har fået kødbundspizzaen.
Der skal en masse god salat til. Jeg improvisere nok lidt, men det kunne være en spiralsalat med kinaradise.
Og da det er carb dag, laver vi også nogle rodfrugte-fritter.






Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Vil du se flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)




Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar