Paleolivet: Paleo madplan uge 8

lørdag den 14. februar 2015

Paleo madplan uge 8


Så er det "back to normal"- Vinterferien er slut for vores vedkommende.
Og den stor-spisende teenagerdreng vender tilbage til middagsbordet.

Derfor har jeg endnu engang begået en madplan til hele familien. Så må vi jo se om jeg får den fulgt. Plejer i hvert fald at nå 3-4 af retterne, men ikke altid dem alle sammen.
Hvis jeg får overskud til det, skal jeg teste retter til "Paleolivets overskudsmad til underskudsdage". En e-bog jeg arbejder på. Det er jo egentlig nemt at teste, fordi det er nemt-at-lave mad, men så skal der tages billede og tages tid og justeres ingredienser. Det tager lidt tid ;-)


Paleo madplan uge 8



Mandag:  (Low carb dag)

Hakke-kalkun-bøf med bløde løg og
en frisk salat a la denne spidskålssalat.
Og en mælkefri tzatziki
(En hakke-kalkun-bøf er en hakkebøf lavet på kalkun i stedet for okse)







Tirsdag:  (Træner/Carb dag- erstat evt pastinak med selleri eller blomkål for lower carb)

Pandestegt laks på en bund af spinat.
Serveret med en mayodressing og pastiknakfritter







Onsdag:  (Træner/Carb dag- erstat evt rødbede med squash for lower carb)

Den flotte pink paleo pad thai med and
(Den smager SÅ GODT - prøv den!)







Torsdag: ((Low carb dag)

Tænker at prøve at lave pasta carbonara,
hvor fløde er erstattet med kokosmælk
og pastaen er denne shirataki pasta (som er fri for kulhydrater og bruges af nogle paleofolk). (Alternativt kan laves pasta af squash)

Der bliver serveret dampet broccoli eller andet grønt "on-the-side", for i vores hus er det ikke ordentlig aftensmad uden grønt ;-)



Fredag:  (Low carb dag)
Pandekage rulle - en rigtig børnefavorit.

Bikser sikkert en form for grøn salat on the side. Eller bare gnave grønt











Lørdag: (Træner/Carb dag- erstat evt rodfrugter med grønne bønner eller squash for lower carb)

Jeg tror det bliver en stegeso dag. Laver en eller anden udgave af eksotisk okse. Der kommer rodfrugter i bunden.






Søndag:(Træner/Carb dag- drop rødbede og nøjes med butternut lower carb)

Mad til 2 dage. Så der også er til mandag.

Ovnstegte kyllinger med ovnbagt butternut squash (a la den ovnbagte Hokkaido, samme krydderi) og ovnbagt rødbede
og en frisk agurkesalat af en slags.





Velbekommen
Hulehilsen Malene

Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)

Vil du have et par lynhurtige opskrifter?

Vil du være VIP og være med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du også en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen



Indlæg indeholder affilliate links

Ingen kommentarer:

Send en kommentar