Paleolivet: VERDENS BEDSTE HVIDLØGSPRESSER.

søndag den 26. januar 2014

VERDENS BEDSTE HVIDLØGSPRESSER.

Jeg må bare dele min nye køkkenredskabs-kærlighed med jer! For wauw – jeg er glad- nærmest lidt forelsket! I den PERFEKTE hvidløgspresser. 

Det er denne her Garject hvidløgspresser.
Hvis jeg kun måtte have ganske få ting i mit køkken, ville denne være en af dem :-)

På filmen her, kan du se hvidløgspresseren i aktion i mit køkken (og en lille ups)
Kender du det? Man sukker bare lidt indvendig. Der skal mere end 1 fed hvidløg i retten.  Og resten af løget er bare fyldt med de der små irriterende fed, hvor skallen sidder som limet fast.
 
Og når man så endelig har kæmpet sig igennem at få afskallet feddene, (ved hjælp af banken og smadren og nussede fingre der nu er klistret til i rester af skaller) så skal de presses og skrabes efter med en kniv, fordi halvdelen stadig sidder fast for enden af hullerne. …Og bagefter skal resterne hjælpes ud fra den anden side. Man må igen i gang med fingrene. Og så er der resterne, der sidder fast i hullerne og måske har du en lille plastikdims, der kan stikke den del ud,… hvis du kan finde den? Pyha.
Og så var det, jeg fandt ud af, at der fandtes en løsning på alt det bøvl. Noget der bare gør det meget sjovere, at spise en uendelig mængde af de virkelig sunde hvidløg (eller bare så mange, som du kan være bekendt, i forhold til dine kolleger og omverdenen generelt)
Da jeg fandt ud af det, måtte jeg bare eje en.
Og da ingen gav mig den i julegave!!!
 måtte jeg punge ud selv, for jeg VILLE have den.

Køkken-redskabs-kærlighed


Og den er kommet hjem til mig. Og den flytter ikke ud igen. Jeg ELSKER den. Den er helt fantastisk.
Jeg taler om en  Dreamfarm Garject hvidløgspresser. Den er bare lækker. Jeg kan tage hvidløgsfeddet med skal og hele balladen og bare mase dem igennem, uden den store anstrengelse. Når man åbner den,  så har den en anordning, der skraber det resterende hvidløg af presseren og ned i maden. Og  bagefter, ja, så vipper man bare skallen ud i skraldespanden, med den lille vippe pind, som er fastmonteret på pressen og samtidig renser hullerne i pressen (du ved, så du ikke skal lede efter den lille hvide plastikdims).  Så den er supernem at gøre rent.
Og jeg er officielt fra nu af ligeglad om hvidløgsfeddene er nogle af dem der er nemme at pille eller om de er møg besværlige. Jeg skal nemlig ikke pille dem. Juhuuuu!!

 

Se hvidløgspressen in action

Hvis du synes forklaringen var svær at forstå, så se min film øverst eller en mere officiel hvidløgspresser in action film herunder:

Her sælger de Garject hvidløgspresse

Coolshop hvor de også har andre fede ting: Garject hos Coolshop .

Den koster omkring 260 kr, og det er dyrt for en hvidløgspresse, men så skal du heller ikke købe flere i resten af dit liv... (og så er det vel egentlig ikke så dyrt alligevel?)

Hulehilsen Malene

HVAD NU?
Hvis du vil vide mere om grej jeg er glad for i mit køkken så tjek siden med:
Ingredienser og grej   (Scroll lidt ned for grej!)

Her er en opskrift med masser af hvidløg:
Paleo pad thai med and


Indlægget indeholder affiliatelinks. Jeg henviser kun til produkter jeg selv bruger og værdsætter. Handler du gennem linket, støtter du bloggen uden at det koster dig ekstra!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar