Paleolivet: Whole30. Dag 13. Høstfest på Stengården og aftensmad ved søen.

fredag den 6. september 2013

Whole30. Dag 13. Høstfest på Stengården og aftensmad ved søen.

Manden har i forhold til Wole30 udfordringen frygtet lørdagen lidt. Til daglig har han så travlt, at han bare kører maden ned, når der er tid og ellers ikke tænker så meget over det. Men i weekenden er det typisk, at der lige ryger en rulle chokoladekiks, lidt ekstra saftevand, nogle friskbagte boller og noget god vin. Hapse hapse hele dagen (Nogen gange nede i garagen, så konen ikke ser det J )
Men i dag står den både på høstfest på Stengården (http://www.stengaardenoko.dk/) og aftensmad ved vandet bare Klaus, Silje og jeg.
Morgenmad: Lille mousakarest med 1 spejlæg og 1 avokado
Frokost 1: Salat med masser af blandede grønsager og lidt æble, toppet med basilikum olien, kogte æg og røget makrel
Frokost 2: Salat med masser af blandede grønsager og lidt æble, toppet med basilikum olien, kogte æg og røget makrel. 

Aftensmad: Safe ØKO pølser fra Stengården, grillet på vores lille grill med udsigt til Esrum sø. Uha, det var godt. Herligt lynstegt spidskål med spidskommen og salt + en salat af stjerneanis kogte rødbeder med olie-balsamiko dressing og en smule frisk æble fra haven.
Status dag 13: Yep, du har læst rigtigt! 2 x frokost. Manden min kom hjem efter at have kørt drengene på spejderlejr og var ved at omkomme af sult kl. 10.30. (Han havde spist for lidt morgenmad OG havde selv stået for sin aftensmad i går = for lidt fedt). Så vi biksede denne her herligt røget makrel-salat og spiste sammen (Jeg havde også fået for lidt morgenmad) inden vi drog på høstmarked.
Øko-høstmarked var herligt. Silje klappede køer og fodrede høns. Vi drog derfra med bilen bugnende af lækre grønsager, øko-pølser uden mærkelige sager i OG… tar dar… trommevirvel!!.. BACON! AH.
Kl 3 var jeg rigtig sulten igen. Jeg er begyndt at bruge ”dampet fisk”-testen. Spørger mig selv: ”Kunne du med glæde spise noget dampet fisk lige nu?”. Når jeg kan sige ja til det (og mærke min mave RÅBE), ja så er det nok fordi jeg er sulten. Og så er det jo ok, at spise lidt ifølge Whole30. Så jeg spiste den lille salatrest.
Om aftenen tog vi til Esrum sø med vores lille grill og nød det sidste sommer med en smuk udsigt. Ah!
Ifølge tidslinien skulle jeg have masser af energi nu… hmmm.. det holder ikke helt. Var ret træt da vi kom hjem fra Stengården. Men ok, det var en masse timer i frisk luft OG jeg sov ikke særlig godt i nat. Skulle tisse 100 gange. Satser klart på at vågne op i morgen, men enorme mængder af energi. SMIL.

Læs om dag 14 her. http://paleolivet.blogspot.dk/2013/09/whole30-dag-14-sidste-lb-smuklb-i.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar