Paleolivet: Paleomadplan uge 47. Masser af ideer til sund mad hele ugen.

søndag den 15. november 2015

Paleomadplan uge 47. Masser af ideer til sund mad hele ugen.





Her kommer endnu en lækker varieret madplan til ugen der er på vej.
Det var har været en meget travl, men også god uge. Ud over en hulens masse arbejde, har jeg nu gennemført, den første af de tre uger på  programmet 21 dage til sprødere silhuet. Jeg har spist en masse dejlig mad, og det var rart at komme lidt tilbage på sporet og få ryddet ud i snacks og pyt-mad (I ved, den spiser jeg lige den ting der, pyt med det)

Madplanen i denne uge er som altid carbtimet efter min træning og mit træningsprogram. For dig der hellere vil have det lowcarb har jeg foreslået alternativer, så det bliver en lowcarb madplan, som stadig er mælkefri, kornfri og sukkerfri

Det er stadig efterår, så der er rodfrugter og græskar på programmet

Jeg har forsøgt et nyt format, jeg tror giver et bedre overblik. Hvis du ikke er enig, så giv endelig lyd

Vil du gerne printe madplanen?
Så tryk på overskriften på dette blogindlæg og derefter på den grønne printknap øverst i højre sidepanel


Paleolivets madplan uge 47



Mandag
(carb dag)
 

Søndagen endte med at stå på helstegt kylling, så jeg vil bruge de får rester, til en rodfrugte-pizza toppet med kylling, bacon og oliven
Tilbehør: Grønkålssalat m æble
 
For lowcarb: Lav din pizza med bund af broccoli og blomkål i stedet for rodfrugter (samme fremgangsmåde)
 
Tirsdag (lowcarb)
 

Pandestegte grønne bønner med hvidløg + hakkebøf med løg.
 
Onsdag
(carb dag)
 

Hulefar og jeg skal i biffen og se Hungergames2. Maden skal derfor kunne laves i en fart.
Vi får optøede ærter, hokkaidomos og snitzler.
 
For lowcarb: Lav broccoli bagt med bacon i stedet for ærter og hokkaidomos.
 
Torsdag
(carb dag)
 

Hokkaidosuppe toppet med sprødristet parmaskinke og et flækket smilende æg (for at få protein nok), samt grønkålschips (grønkål rives i mindre stykker og gnides godt i salt og olie, bag i ovn v 120 grader til de er sprøde = mums chips!)
Måltidet kan indledes med rå grøntsagsstænger og nøddedip, for ekstra grøntsager.
 
For lowcarb: Lav grønkålssuppe eller tomatsuppe med rejer i stedet for
 
Fredag
(lowcarb)
 

Børnenes fiskefavorit – Et fad med grønkål, fisk, rejer, chorizo og kokosmælk bagt i ovnen. Muligvis lidt dampet blomkål ved siden af.
 
Lørdag
(Festdag)
 

Lørdagen står på festmåltid. Egentlig skal jeg spise mit favoritmåltid, men jeg er kommet til at love ungerne at vi laver hjemmelavet pizza. (Ikke Paleo, men glutenfri)
Hvis du skal have dessert i dag, vil jeg foreslå PÆRETÆRTE (den er simpelhen Så god!)
 
Søndag
(carb dag)
 
 
Farsbrød med ovnbagte rodfrugter, mayodressing og fennikelfræs.
 

 
For lowcarb: Lav ovnbagt fennikel og spidskål i stedet for rodfrugter.

 

 


Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Flere madplaner?
Hvis du sidder og overvejer, om du bedre om en af de andre uger, har en bedre plan, så tjek alle ugerne ud her



Har du for travlt til madplanen?

Så bliv helt gratis VIP hos Paleolivet og få inspirationsmails om mad og sundhed. Jeg skriver normalt max. en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en mini e-bog (pdf) med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart! Og en serie af mails med inspiration til at lave hurtig mad.
KLIK HER - JA TAK til den gratis PDF med opskrifter




Glutenfri, mælkefri og sukkerfri madplan til dig der gerne vil leve sundt, men elsker dejlig mad :-)



2 kommentarer: