søndag den 23. august 2015

Madplan uge 35


I morgen går jeg ind i den sidste uge af de 3 uger forløbet "21 dage til sprødere silhuet" varer. Alt det skriver jeg mere om, i et andet blog indlæg. I dag handler det om madplan. Min madplan er selvfølgelig tilpasset forløbet i forhold til stivelse/kulhydrater, men brug den som det passer dig.
Som altid kan de kulhydraterne erstattes af andre grøntsager for dig der er low carb.
Og som altid, garantere madplanen dig en uge fyldt med masser af det gode grønne!

Ugens madplan uge 35


Mandag: (carb dag-  lav en blomkålsmos i stedet for søde kartofler mos for low carb)

Rester fra søndag (se sidste uges madplan) med en grøn salat med mynte og mos af søde kartofler






Tirsdag:( low carb)
Netto har øko-kyllingelår for kun 50 kr i denne uge! (Me like). Jeg vil lave dem som disse ovnbagte andelår, med både rosenkål og grønne bønner under.
Serveres med blomkålsris eller dampet spidskålsstrimler.







Onsdag: ( carb dag - lav broccoli-klatter i stedet for røste for low carb)

Tun-deller med røsti af rodfrugter (der er hvedemel i den opskrift jeg har linket til, jeg bruger i stedet 2 spsk loppefrøskaller/HUSK eller lidt kokosfibermel)
 og tomatsalat af tomat og agurk fra drivhuset.








Torsdag: (carb dag - undlad grøn juice for low carb)
Nu skrev jeg jo i sidste uge, at jeg skulle til bog-release på Anna Bogdanovas nye bog "Veldrejet". Pinligt, for det er altså først denne torsdag.
Jeg medbringer nok en madpakke bestående af hakkebøf  pakket ind i spidskålsblade og tomater og en grøn juice med nogle rodfrugter (det er her dagens carbs kommer ind)









Fredag: ( low carb)
Kylling i tomat med blomkålsris (og måske noget grønt - aspagers fx)









Lørdag: (Carb/fest dag - for low carb server smørstegt asparges i stedet for kartofler)

Jeg skal på arbejdsweekend hos vennerne og er ikke selv herre over menuen! Men et godt bud er oksefilet eller porchetta på grill med grøn salat og nyopgravede kartofler.
(Og rødvin -men det må man også godt, på netop denne dag af de 21 dage til sprødere silhuet)







Søndag: ( carb dag - lav den uden gulerod/sød kartoffel for low carb)
Broccoli-pizza











Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Vil du se flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)




Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar