søndag den 16. august 2015

Madplan uge 34



Også i denne uge, har jeg igen gjort mig ekstra umage med kulhydrat (stivelseskulhydrat)-timingen, fordi det er anden uge af de #21dagetilsprødsilthuet.
Som altid kan de kulhydraterne erstattes af andre grøntsager for dig der er low carb.


Ugens madplan uge 34


Mandag: (carb dag-for low carb erstat linsesalat med anden salat) 


Rester, dvs kyllingefrikadeller fra søndag - dertil salat med belugalinser og kogt broccoli







Tirsdag:( low carb)

Hurtig mad:
laks med dampet spidskål








Onsdag: ( carb dag - undlad kartofler for low carb ;-))

Jeg skal løbe slots-sti-stafet sammen med mine kolleger. Man bør egentlig ikke løbe under det forløb jeg er i gang med, men det er kun 2½ km, så jeg tager den, i stedet for dagens korte træning. Vi spiser sammen efter løbet, så jeg får nok oksekød, salat og kartofler.

Hulefar skal i gang med en af opskrifterne fra min nye e-bog: Paleolivets overskudsmad til underskudsdage.







Torsdag: (carb dag - for low carb drop de stegte gulerødder)
Igen skal det være nemt og hurtigt..Jeg skal nemlig til bogrelease med Anne og Jacob og er deres nye bøger.  Men inden spiser vi nok lammekoteletter eller svinekoteletter med brocolimos og pandestegte revne gulerødder med forårsløg (for stivelse). Et par løse grøntsager "on the side": Tomater og agurker fra drivhuset, samt gulerødsstænger. Easy peasy.







Fredag: ( low carb -børnevenlig fredag )

Det er vidst bare ungerne og mig der skal have mad i dag. Så det bliver en børnepleaser - nemlig pandekagerullen

(På billedet er der ærter i rullen. Hvis du også har low carb dag, så undlader du dem!)










Lørdag: (Carb dag -også kaldet festmåltid i 21sprød -undlad jordskokker og løg for low carb)


Endnu en græs-enke dag, hvor ungerne og jeg skal spise uden hulerfar. Da ungerne synes kyllingelår er det bedste, tror jeg, det bliver ovnbagte eller grillede kyllingelår og bagte rodfrugter med en god mayodressing. Jeg laver sikkert også en gang salat og tvinger dem til at spise noget. Ha ha ha.

Jeg ved lige hvad desserten skal være. Nemlig den skønne chokolademousse. Mums






Søndag: (Carbs er tilladt efter fasten - )


Endnu en 20 timers faste venter os på 21 dage til sprødere silhuet. Derefter spises 1 godt måltid, som gerne må indeholde stivelse. Det plejer at jeg at spise omkring kl halv fire. Men alle andre skal jo have aftensmad, og helst, så der er nok til at bygge videre på resterne i morgen, mandag.
Jeg tror vi køber en kæmpe okse-culotte (klik på linket for anvisning på HVOR nemt det er) og smider den i kuglegrillen.

Dertil grillede grønne bønner, grillede tomater og en salat.



.



Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene
 
Kender du nogen, der kan have glæde af inspiration til madplaner?
Så må du meget gerne dele dette indlæg med dem!  Det er nemmest, at finde updaten på Paleolivets facebook profil og dele via den :-)
 


Skal opskrifterne være hurtigere/nemmere end dem i madplanen?

Så synes jeg lige, du skal læse om min nye e-bog, der handler om "Overskudsmad til underskudsdage", fordi der bare er dage hvor vi ikke har tid eller energi, til at trylle for meget i køkkenet. KLIK for at læse om e-bogen.

Flere madplaner?
http://paleolivet.blogspot.dk/search/label/madplan

Ingen kommentarer:

Send en kommentar