mandag den 24. august 2015

Status på 2. runde 21 dage til sprød silhuet - 2 uger gået.

Så handler det igen om kettlebell træning.
Et af Anna Bogdanovas fantastiske programmer.
Det hårdeste af dem jeg har mødt. Hårdt fordi det handler om accelereret kropsforvandling. Tror ikke det kan gøres meget hurtigere.
Men så skal der også arbejdes i de 3 uger.
Heldigvis skal vi skrue ned og arbejde mindre bagefter!

Men lige nu er vi startet på den 3. uge. Og i den 3. uge skal vi træne med en RPE på 9. Altså Ni IKK! Det er stadiet lige før du dør.. Sådan føles det i hvert fald. Men det er jo hurtig overstået. (Må jeg minde mig selv om)

En anden ting er, at der kommer en træning på mere pr uge. Et andet af Annas små tricks, til lige at skrue op for udviklingen. Så der skal trænes næsten hver dag i denne uge. I hvert fald i det program jeg følger. Fordi som alt andet Annas laver, så tilpasses programmet den enkelte deltager. Der er både forskellige trænings-niveauer og kost-skabeloner.

Sidder du og tænker: HVAD ævler hun om? Så skal du måske læse:
Mit første status indlæg fra denne runde 21 dage til sprødere silhuet
Se hvad Annas herself skriver om 21 dage til sprødere silhuet
Eller se links i bunden af dette indlæg!

  

Status efter 2 uger med "21 dage til sprødere silhuet"


Jeg kører efter programmet for "let-øvet" - ligesom sidste runde. Blot med højere vægt på min kettlebell end sidst.

På mange måder går det lettere end første gang. Jeg kender rutinerne. Jeg har prøvet det før. Jeg ved hvordan jeg klarer faste-perioderne. Og at jeg kan klare dem!
 
Men det er også som om resultaterne kommer hurtigere. JA!

  • Ferie-top-maven blev lynhurtigt flad igen!
  • Jeg er gået op i kettlebell vægt og følte det vildt uoverkommeligt til at starte på, men det blev hurtig ok
  • Jeg har tabt 2 kg allerede (vejer det mindste jeg har gjort i et år)
  • Og så ved jeg jo, at der kan komme endnu flere resultater efter deload-perioden (deload er ugen efter forløbet, hvor du holder en træningspause)

Under mit første forløb, tænkte jeg ikke så meget over, at det var en fidus at programmet kunne køres flere gange. Men det ser jeg nu. Det er simpelthen super, at kunne ligge sådan nogle fokuserede perioder ind. Også med viden om, at det er ok at skrue lidt ned i perioden efter.


Maden under 21 dage til sprødere silhuet


Ja, ja - i ved jo godt, jeg går op i det med maden. Og som en mega-fed bonus, erklærede min mand da jeg startede programmet, at han da gerne ville have hjælp til at gennemføre sådan en whole30, som vi lavede sidste år. Det betyder, at han heller ikke spiser ris/brød/kartofler eller drikker alkohol og søde sager.
Det er rigtig rart, at være sammen om det.
Især når vi som i lørdags, sad alene hjemme ude i solen og spiste vores bøffer fra grillen og var enige om, at vi IKKE skulle have rødvin (og at DET faktisk var lidt synd for os).

Jeg har indsat en lille mad-collage herunder, men ellers har jeg lagt stort set samtlige måltider under forløbet på instagram, så hop derover hvis du er nysgerrig på hvad jeg har spist! (Skriv også gerne en lille hilsen, så kan jeg følge dig tilbage). Jeg hedder Malene_fra_paleolivet

PS. Hvis du ikke lige kan overskue at bruge så meget tid på fancy mad der passer i programmet, har jeg lavet en lille e-bog, der fokusere på at lave mindst muligt i køkkenet og alligevel lave overskudsmad, af den slags der er fyldt med grønt og protein og velsmag. Læs mere her
 

 

Glæd dig til


Både Annas nye bog: Veldrejet og Jacobs nye bog: Træn som en mand er lige kommet ind af døren til anmeldelse. Så kom snart igen, hvis du vil læse hvad jeg synes om dem!

Det skrev jeg om min første runde 21 dage til sprød silhuet

  Jeg har lavet en etikette der hedder "21dage", den sidder på alle indlæg vedr. 21 dage til sprød Silhuet, inkl de madplaner jeg bruger undervejs. Og indlæggene fra sidst.
 
Da jeg startede: Læs om starten
 
Da jeg var halvvejs: Læs om halvvejen
 
Det skrev jeg om hvad jeg havde lært efter 20 dage: Ting jeg har lært om mig selv
 
Da jeg var færdig: Læs om slutningen
 
Og bagefter da jeg deltog i Annas baldebiks og høstede gevinster af forløbet: Læs om bagefter





Ingen kommentarer:

Send en kommentar