søndag den 7. juni 2015

Ugens madplan uge 24


Det der med at have en madplan at støtte sig til, når man er flad på fantasien. Eller når man ved, det skal gå stærkt. Det fungere stadig rigtig godt. Og vi husker at tage ting op af fryseren! Men der findes også dage, hvor jeg ikke lige kan skaffe de råvare jeg troede jeg skulle have, eller får et godt tilbud og laver noget helt andet.
Som da hulefar sendte en sms med teksten: "Endelig solskin. Skal jeg købe ind til grill og kold hvidvin på terrassen i aften?". Jeg mener, hvem kan sige nej til sådan et tilbud :-)

Jeg på vej mod deload ugen efter at have trænet 4 x pr uge de sidste 4 uger. Derfor er der færre kulhydrat-dage i denne uge.


Ugens madplan uge 24


Mandag: (Sidste træning i denne serie -carb dag- se forslag i tekst for low carb)

Det er Siljes fødselsdag,

og hun har bestilt BACON-LASAGNE og Nachos.

Og når man har fødselsdag, får man selvfølgelig hvad man ønsker. Jeg ved ikke helt hvad baconlasagne er, men jeg opfinder vel noget. Og i dagens anledning tror jeg, vi fylder nogle (ikke paleo) glutenfri lasagneplader i. (Vil du lave en kornfri / low carb udgave, brug skivede squash, auberginer, kålblade eller lav plader efter denne opskrift)






Tirsdag:( low carb)

Jeg har luret vejrudsigten - jeg tror det bliver læææækkert. Og så skal vi selvfølgelig grille. Jeg har lammekoteletter i fryseren, som bliver serveret med tomatsalat, avoziki, og dampet spidskål med hvidløgssmør.






Onsdag: ( low dag)

Middags-salat med laks og rejer. Den smager bare så godt og mætter virkeligt!









Torsdag: (næste low carb dag)
Vi laver broc-za. En pizza-agtig ting, hvor bunde er lavet af broccoli og gulerødder. (skal den være helt low carb, skal der kun broccoli og blomkål i bunden - evt lidt knoldselleri, hvilket ikke er så højt i kulhydrater)







Fredag: ( carb dag - lav dampet broccoli eller blomkål for low carb)

Jeg skal i byen med en veninde, så mand og børn skal være alene hjemme. Han laver garanteret koteletter med svampesovs og kartofler og ærter.
(Svampesovsen kan laves med forårsløg, hvis du ikke har adgang til ramsløg!!)







Lørdag: (low carb)
I dag er de 2 teenagedrenge ikke hjemme. Så kan vi lave lidt mindre mængder af mad :-) Jeg lover ikke det bliver helt low carb, for vi kommer måske til at drikke lidt vin.
Forret: Pil selv rejer med hjemmerørt mayo, dild, citron - fyld i hele iceberg blade.
Hovedret: Grill: En god bøf med asparges omviklet med bacon og grillede champignon og salat




Søndag: (low carb)

Vi laver fyldte peberfrugter og en stor skål salat med mættende grøntsager.








Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Vil du se flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)




Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar