Paleolivet: Paleo madplan uge 36

søndag den 31. august 2014

Paleo madplan uge 36


Endnu en uge er slut. Og sikke en uge. Der er sket lidt af hvert omkring mig, mere end jeg har energi til at skrive om nu. Så den må i få en anden gang.
Der gik også grundigt kuk i sidste uges madplan, da det pludselig ikke var mig der skulle lave mad de dage jeg havde troet. Det fik mig til at lave et indlæg med forslag til 7 retter der er lette at gå til. Og hulefar blev glad for indlægget.... og lavede bl.a. Kalkungryde med kokosmælk til ham og ungerne, mens jeg var til et spændende coaching foredrag.

 

Paleo madplan uge 36


 Mandag:

Som altid - rester fra søndag = gryderet med kylling, rejer og karry

Tirsdag:

Som i måske, har bemærket er jeg ikke god til at få indmad på menuen en gang om ugen, men i denne uge skal det være
Kødsovs af hakket kød og lever (som ikke smager af lever)

Tips til dagens forslag!
Det er nemt at lave til 2 dage af denne ret. Spis den med sqaush pasta første dag og blomkåls/broccoli-ris eller bare pandestegt grønt dagen efter

Synes du det er svært at finde kyllingelever der kommer fra andet end burhøns. Prøv Irma eller tjek dette indlæg:
Et par sjællandske tips til godt kød

Onsdag:

Tid til fisk - på den nemme måde. Og børnevenlige måde. Ungerne elsker denne ret!
Fiskeret med torsk, kokos og chorizo

Torsdag:


Kalenderen siger efterår - og denne her suppe smager faktisk virkelig virkelig godt. Så den bliver det:
Broccolisuppe

Fredag:

Hulefar er rest på forretningsrejse (det lyder fancy, hva!) og vi er heeeelt alene hjemme. Så der skal hygges og puttes under tæpperne. Og ses Disneysjov for dem der gider. I den anledning vil jeg lige kreere en lynhurtig snack - min absolutte favorit. ristede cashew nødder. Åh, hvor jeg elsker dem. Og ungerne lige så.

Aftensmaden:
Tror det er den store (på 14 år) der skal lave aftensmaden.
Og han skal lave en slags spinatpandekager (de nederste i dette indlæg bare UDEN banan)
som vi selv kan fylde ved bordet med grøntsagsstrimler (agurk, tomat, porre, salat, spirer, peberfrugt osv)
og kødstrimler marineret i noget coconut Aminos (Paleofolkets svar på soyasov).

Lørdag:

Jeg har lumske planer om at rekonstruere en hvidløgs-kylling jeg engang lavede for mange år siden. Sådan en med VIRKELIG mange hvidløg.
Og servere den med en gang blomkålsmos og dampede broccoli.

Søndag:

Det er tid til at lave dobbelt portion aftensmad igen.
Og jeg har længe gået og haft lyst til denne:
Karrygryde med banan og saltede cashewnødder

Thats it! Enjoy!
Hav en dejlig uge.

Find mange flere Paleo madplaner lige her!

Klik her for at se alle Paleolivets madplaner

PS PS PS...
 Har du lyst til at komme på VIP-listen og få nyhedsbreve fra Paleolivet engang i mellem? Du får også en velkomstgave i form af en pdf med 7 nemme hurtige Paleoaftenmåltider!

2 kommentarer:

  1. Spændende!
    Broccolisuppen ser rigtig spændende ud! Den må jeg prøve engang! :-)

    SvarSlet
  2. Line - tak for din kommentar.
    Og Ja, gør det! Den er ret vild pga det ovenpå. Det gi´r den bare det ekstra lille twist til at sige wauw!

    SvarSlet