Paleolivet: Paleo madplan uge 24

søndag den 8. juni 2014

Paleo madplan uge 24


Jeg har lovet Bastian, at fortælle, at han har valgt skriften til dagens foto!
Er i klar over, hvor mange gange i løbet af ugen, jeg slår op på min egen blog, for lige at tjekke, hvad det nu var jeg havde skrevet på min madplan. Det føles lidt tosset, men det virker bare. Og jeg ved altid hvor den er, lige meget hvor meget familien roder (for det er selvfølgelig aaaaaldrig mig der roder)

Paleo Madplan uge 24


Mandag:
Hvis vejret bliver lige så godt, som lovet, tager vi til stranden og griller. Noget flankesteak eller rejer i marinade i foliebakke (mums) og spiser det med en masse salat/grønt og måske en stor vandmelon!

Tirsdag:
Hel kylling i ovn eller grill afhængigt af vejret. Med fennikelsalat og stegte gulerødder.
(I aften, skal jeg også lige "rubbe" en gang okse til pullede beef)

Onsdag:
 Pulled beef m ratatouille og grøn salat, måske spiralsalat . Jeg sætter pulledbeef i ovnen i stegeso, inden jeg går på arbejde!

Torsdag:
Vi skal en masse ting, så vi spiser broccoliklatter med pulledbeef-rester og en eller anden dippe-dyppe sag. Måske rodfrugte-mayoen - den er så dejlig hurtig at røre sammen. Der er sikkert et par unger der foretrækker huleketchup.

Fredag:
Silje og jeg er alene hjemme, så jeg tror bare det bliver til et par omeletter med rejer
eller peberfrugter fyldt med hjemmelavet tunsalat. Hun elsker tunsalat.
Og så en lille dessert. Frosne bananer overtrukket med mørk chokolade og kokosmelkrymmel.

Lørdag:
Farmand er ikke hjemme, så vi skal have "gøre-børnene-glad-mad" :-) Og det skal være Pandekagerullen, for det er længe siden. (og det er den slags "børne"-mad, jeg også rigtig godt kan li)

Søndag:
Guf på grillen. Familien er samlet igen og der er ekstra god tid. Grillet laks kunne være godt, eller tunbøffer. Og så en god gang blomkålssalat eller lign.

************
Denne uges madplan er uden billeder imellem dagene. I må nøjes med at se billedet i toppen. Det skulle gøre den lidt nemmere at printe.
Jeg ville gerne tilbyde en printbar pdf, men ved ikke lige, om det kan lade sig gøre, her på blogspot-platformen.

Ps. I morgen trækker jeg vinderen af coconut give awayen, hvor du kan vinde lækre produkter til køkkenet. Hvis du endnu ikke har deltaget, så kan du lige nå det, her:
http://paleolivet.blogspot.dk/2014/06/give-away-vind-coconut-aminos-og.html
(og har du allerede deltaget, så krydser jeg fingre for dig for jeg er vild med produkterne)


Hulehilsen Malene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar