Paleolivet: FRA HULEKVINDES DAGBOG 13. Mellemmåltider

mandag den 10. oktober 2011

FRA HULEKVINDES DAGBOG 13. Mellemmåltider

28/9. Er stadig vild med paleomaden/Stenalderkost og virkningen på ens energi og velvære. Prøv det – bare 1 måned. Det er fantastisk. Det er som at få ekstra tid foræret hver dag, pga det ekstra overskud (= fordi man ikke er helt fald og omtåget hen på eftermiddagen).
Men men men – jeg har jo et mål ud over velvære - vil jo gerne af med lidt mere kropsfedt og der sker ikke meget på den front. Så er det, at jeg må se i øjnene, at jeg nok stadig spiser for meget frugt. Kommer let op på 3 stykker om dagen. Det er så herlig handy ikk?
Og så kan man få det helt frit og kvit på min arbejdsplads. Det er bare ikke ligeså nemt, lige at fikse sig et par kødstrimler, at kaste i munden når sulten melder sig.

Men en ting har jeg konstateret. Hvis jeg spiser rigtig meget, rigtig god (= fyldt med protein og fedt) morgenmad, så er jeg veltilpas det meste af dagen. Og har ikke samme behov for at snacke senere på dagen.
Jeg har bestilt blandede poser med Jerkey (altså tørret kød) i Tyskland (de kommer fra USA). De smager fint og er nemme at have med. Desværre er der altså sukkerlignende ting, i mange af de marinader kødet har været i inden tørringen. Og lave det selv, kan jeg altså ikke overskue pt. Men en handy snack er det da.
Du kan købe Jerkey her:
http://www.jerky-house.com/Danmark/

Og hvis du har mod på det, kan du lave det selv
http://www.fabulousfoods.com/recipes/homemade-jerky

Jeg ville elske at høre fra nogen der selv har lavet det! Og hvordan det blev?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar