Paleolivet: Spinat- banan smoothie. En sund snack

fredag den 16. november 2018

Spinat- banan smoothie. En sund snack



Hvis du har hængt på her på bloggen længe, ved du, at jeg er stor fan af grønne smoothie. Og at jeg tit laver dem tykke og med protein, så de kan erstatte et måltid.
Jeg har endda samlet alle de bedste i en e-kogebog: Grønne Smoothies

Sådan en slags smoothie er det her ikke!

Det her er nærmere en snack eller et lækkert suplement, til et måltid der måske mangler lidt grønt.
Den kan fx drikkes til morgenmads æggene eller pakkes med lidt isterninger til madpakken eller mellemmåltid. (Jeg pakker bare smoothien-flasken ind i et viskestykke og smider en elastik om).

Værsgo - der fik du lige indtaget ekstra 100 g grønt!

Smoothien er mælkefri og har en skøn cremet forkælelsesagtig smag, fra de ristede hasselnødder og vanilien.


Det er bedst med en kraftig blender. Har du ikke det, så overvej at bruge cashews i stedet.


Spinat banan smoothie


1 banan
100 g frossen spinat
1 håndfuld ristede hasselnødder*
1/4 tsk vaniliepulver
3 dl vand


Rist hasselnødderne duftene og let brune på en pande. Tør skallerne af i et viskestykke og kom dem i blenderen med de øvrige ingredienser.

Blend det hele længe nok til at smoothien er cremet og uden klumper.






 * Alternativ til ristede hasselnødder, kan være almindelige hasselnødder eller cashews eller solsikkekerner.

Har du lyst til at læse mere om Grønne smoothie bogen og mine grøntbooster pakker? Læs med HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar