søndag den 6. marts 2016

Madplan uge 10 - for en sjovere, nemmere og sundere hverdag


En madplan til ugen der ligger foran os. Jeg oplever at det hele bliver lidt nemmere, når jeg kan skæve til madplanen og blive mindet om, hvad vi skal spise.
Indkøb kan laves til flere dage.
Kød kan tages ud af fryseren i tide.
Og en del af tingene kan forberedes om søndagen, hvis jeg har lidt ekstra tid i køkkenet.
(Du vil elske dig selv i løbet af ugen, når grøntsagerne til dagens ret, allerede er vasket og skåret!)

Har du lyst til at arbejde foodpreppe, så vil jeg foreslå dig at:
  • Skrælle de 350 g kartofler til ostesovsen og opbevare dem i en bøtte med vand på køl.
  • Snitte spidskålen til tirsdagens salat. Opbevar fx i frysepose med stram knude.
  • Vaske og skrælle ½-1 kg gulerødder (frostpose eller tætsluttende beholder)
  • Vaske broccoli og dele i mindre buketter.
  • Vaske blomkål og dele i større buketter (hvis du skal have det dampet torsdag)
  • lave dressing til tirsdagens salat (se opskrift)


Her kommer så ideerne til, hvad der kan sættes på madplanen i denne forårs uge.

 

Paleo madplan uge 10


Mandag: (low carb dag- ostesovsen indeholder lidt kartoffel. erstat evt med mayonnaise hvis du er striks)
Pandestegte lakse-stykker,
med dampet  broccoli, ovnbagt fennikel
og ostesovs.



 '


Tirsdag:( carb dag - lav ovnbagte squash hvis det skal være lowcarb)

Ovnbagte sesamvendte-kyllingelår, ovnbagte rodfrugter og spidskålssalat (hvor abrikosen erstattes af 2 appelsiner)







Onsdag: (Low carb dag)

Tunpandekage med grønt eller gnavegrønt (dvs rå grøntsagsstænger)
 
 
 


  



Torsdag: (carb dag - for low carb erstat gulerødder med flere squash)
Har fundet en ret
hos www.smagpaamaden.dk jeg vil teste,
nemlig Koteletter i fad. Tror bare jer servere den med dampet blomkål.
(Tip! Hvis du har brug for flere carbs end der er i retten, kan du servere med kogte linser eller råstegte pastinakker)








Fredag: ( low carb)

Nem og hurtig ret!

Lamme koteletter med broccolimos







Lørdag: (Low Carb - hvis du servere med lidt butternutchips får du lidt carbs)
Halvdelen af familien er ude af huset, så Silje, Bastian og jeg spiser noget nemt og børnevenligt.
Nemlig tacos.
(En version af denne ret er også med i Paleolivets overskudsmad til underskuddage - en e-bog om at få maden på bordet i en fart. For har du først krydderblandingen stående klar, tar det ingen tid at smide på bordet)



Søndag: (Low carb Laver mad til 2 dage!)
Tænker en STOR gryderet, men ved endnu ikke hvilken.
Måske den klassiske Kylling i tomatsovs som alle elsker








Ugens treat forslag: (Carb sådan er det tit med treats :-) )

Ugens guf-forslag, er orange-chokolade daddelkugler. yummi. Jeg elsker både chokolade og appelsin, så jeg er fan. Daddelkugler må anses for en slags slik/kage, men med næringsstoffer og fibre.
FIND OPSKRIFTEN HER








PRINTE OPSKRIFTER TIP:

Hvis du gerne vil printe alle de opskrifter der ikke fås som pdf, så er det super nemt.

1)    Klik på opskriften (den åbner på en ny side)

2)    Klik på den grønne ”Print friendly” knap i højre sidepanel

3)    Se opskriften igennem, du kan fjerne det tekst du ikke ønsker at få med på dit print, ved at klikke på den del af teksten
 

 
 
FIND ALLE madplaner fra Paleolivets ved at KLIKKE HER. Den nyeste er altid øverst!

FØLG Paleolivet via bloglovin HER

Hav en fornøjelig uge og glæd dig over mad der taler kærligt til din krop

 
 
Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene


PS! Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?
Så meld dig på Paleolivets VIP liste og få fluks en mini e-bog med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart og et par andre goodies og tips.
KLIK HER - JA TAK jeg vil også være VIP gratis

Ingen kommentarer:

Send en kommentar