Paleolivet: Paleo madplan uge 4. For en lidt lettere hverdag

lørdag den 23. januar 2016

Paleo madplan uge 4. For en lidt lettere hverdag



Altså, jeg har nærmest kun skiferie på hjernen, for nu er der ikke længe til. Og jeg ELSKER skiferie. Sne, fart under skiene, sol og bjergtoppe - ja tak!

Men jeg har da alligevel fundet tid til at lave en lille madplan. For det kan jo ikke undværes. Vi skal have et ordenligt læs grøntsager, noget protein og en masse velsmag. Det er målet med min madplan. Sammen med den stress-fri hverdag.



Paleolivets madplan uge 4

 

Mandag (low carb dag)
 

Det skal være nemt nemt! Så jeg hopper på regnbue-laksen
og
Tirsdag (carb dag)
 

 Vi kalder det "gaffel-mad" og alle i familien ELSKER det.
 
Paleolivets pandebiks.
Skru evt op for mængden af gulerødder, hvis du har brug for "efter-trænings" stivelse
 
For lowcarb: Brug squahs eller kål i stedet for gulerødder.
 
Onsdag (carb dag)
 

 Det her, det ku jeg godt komme til at spise lidt for meget af, for jeg er ret vild med det!
 
 
For lowcarb: Lav squash paleo pad thai
 
Torsdag (low carb dag)
 

 
med
 
Det smager altså MÅÅÅÅMS, selv om billedet er lidt tamt!
Fredag (low carb dag)
 

Jeg har lige læst, at suppe er en af de 5 ting der er mest på danskernes middagsbord!
Tomatsuppe med rejer er altid et hit!
 
Obs: Hvis det skal være "rigtig" lowcarb laver du suppen uden guleroden.
Lørdag (Festdag)
 

 Jeg har i december købt 1/4 naturko, og vi har endnu ikke spist de der store lækre bøffer der er skåret, såå....
 
Bøf med 
 rodfrugtefad
og bearnaise-mayo + en eller anden lækker salat.
Søndag (carb dag)
 

Måske er det tid til at lege lidt med maden og finde på en ny ret -
jeg tænker
GRYDERET
 
 
 For low carb. Undlad rodfrugter i din gryderet ;-)
Underskud på madlavnings-energien?
 

 
Bliv VIP hos Paleolivet - få en gratis mini e-bog med et par opskrifter af den slags der er hurtige at smække på bordet. Lige til at printe ud og fyre af, på trælse dage.
 



FIND ALLE madplaner fra Paleolivets ved at KLIKKE HER. Den nyeste er altid øverst!

FØLG Paleolivet på Pinterest HER

Hav en fornøjelig uge og glæd dig over mad der taler kærligt til din krop
Hulehilsen Malene

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar