Paleolivet: Anmeldelse: Sunde vaner - smuk figur. En bog af Sofia Sommer

tirsdag den 19. januar 2016

Anmeldelse: Sunde vaner - smuk figur. En bog af Sofia Sommer

Denne her bog - den ville jeg gerne have skrevet. Virkelig!
Hvis jeg skulle skrive en bog (som ikke var en kogebog forstås), så skulle den være a la "Sunde vaner smuk figur - 7 enkle trin til en krop du elsker".

Sofia Sommer selv kalder bogen "en simpel men virkningsfuld guide til vægttab".

Anmeldelse af bogen: "Sunde vaner smuk figur" af Sofia Sommer.


Jeg er virkelig begejstrer. Både fordi jeg er meget ENIG i indholdet og fremgangsmåden, men også pga stilen, som er kærlig, men også coachende og sådan lidt "glem den undskyldning"-agtig.

Selve bogen har også en lækker kvalitet og smukke billeder, selv om billederne måske er lidt til den "have-elsker-side"-agtige (Læs: Billeder af sommer, natur og Sofia selv i sommerlige omgivelser). Se også billederne til dette indlæg.


7 enkle trin til en krop du elsker


Jeg kunne godt ridse "de 7 trin" som bogen bygger på op for dig. Her og nu. Og havde fortalt dig grundlæggende indholdet i bogen. Det ville bare ikke rigtig flytte noget, uden alle de ord og øvelser der følger med  í bogen.
Men der er rent faktisk tale om 7 trin som er relativt enkle. Hvis du giver dig tid og tager dem alvorligt.

Vigtige budskaber er:

1) Start et andet sted, hvis det du har gjort indtil nu ikke har virket.

2) Find din egen vej - også selv om det ville være nemmere hvis vi alle bare kunne følge den samme opskrift på spis dit og dat, motioner sådan. (Bare rolig, den del får du også hjælp til i bogen)

Altså!
Du skal stadig spise ordentlig mad.

Det er stadig bedst også at få motion.

Det er bare ikke der vi starter.

Først skal du have nogle grundlæggende ting på plads.

Helt grundlæggende starter du med 1 trin ad gangen, at etablere gode vaner. Du får hjælp fra test og en form for dagbog, hvor du opfordres til at reflektere over forskellige emner.

Bryd mønstre


Og det er nok her det især bliver interessant for dem, der egentlig synes de spiser fornuftigt og træner - men også for dem der ikke er kommet i gang med nogen af delene.

For bogen handler rigtig meget om at bryde de dårlige mønstre og etablere sig nogle gode vaner.
Undersøge hvilke psykologiske barriere der ligger i vejen for dit mål og finde en vej uden om.
Men med et skridt ad gangen, i dit eget tempo.

Med formaning om ikke at fortsætte til næste trin, før du har det første på plads.

Det er efter min mening den eneste holdbare måde at skabe ændringer på.


Opskrifter:


Bogen indeholder også opskrifter som inspiration til de sundere vaner. For en mælke-intolerant som mig, er der temmelig mange opskrifter med mælkeprodukter. Men ellers ser de lækre og overskuelige ud. Jeg blev dog ikke rigtig inspireret til at prøve nogen af dem (men det er muligvis en "erhvervs-skade" fra at have en madblog

Konklusion


Vil du have kærlig og overskuelig hjælp til det med mad, sundhed og en flottere figur, så anbefaler jeg Sofias bog: Sunde vaner - smuk figur".  Den vil du blive glad for.
(Jeg glæder mig allerede til at genlæse den!)

Bogen fås her:


Jeg har set bogen forskellige steder til mellem 200-250 kr, så tænker prisen her er fin:
Klik for at se Sunde vaner - smuk figur hos Gucca
Klik for se den hos Saxo

Er du mere til e-bøger, er der lidt at spare, her fx:
Klik for Sunde vaner - smuk figur som e-bog hos bogide.dk
Klik for Sunde vaner - smuk figur som e-bog fra Saxo

 

Andre link:

Du kan få et uddrag af bogen her: Klik for at komme til Sofia Sommer side med uddrag af bogen

Er du til bøger om sundhed, kost og motion vil du også synes om
Anmeldelse af Alle kvinders sundhedsbibel

Andmeldelse af Veldrejet

**********************


Info om indlægget:
Jeg har fået bogen tilsendt fra Politikens forlag. Jeg elsker at læse nye bøger om sundhed og kost, og anmelder dem gerne. Alt hvad jeg skriver er dog min personlige mening om bogen, og jeg forsøger altid at skrive både den positive del og den negative del af mine oplevelser.

Købslink til bogen er affiliatelinks. Det betyder, at du uden at det koster dig noget, støtter bloggen hvis du vælger at købe gennem disse links. Men finder du et billigere sted, så køber du selvfølgelig bare der!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar