søndag den 29. november 2015

Paleolivets madplan uge 49. Sjove, sunde og nemme ideer til hele ugen


Ugens madplan er klar. Der er mange nemme og hurtige retter, for din hverdag er sikkert (ligesom min) efterhånden fyldt med alt mulig andet.

Jeg har også deload uge efter at have gennemført de 3 ugers træning i programmet 21dage til sprødere silhuet. Som altid er det fedt med en fokuseret periode, hvor kosten bliver strammet op og der trænes ekstra hårdt. Da jeg har trænet dobbelt kettlebell, har jeg faktisk lavet det meste træning med 24 kg! Det er jeg ret stolt af!


Paleolivets madplan uge 49



 
Mandag (semi-carb dag)
 


 
For lowcarb: Du kan skrue ned for mængden af æbler eller vælge lidt blåbær der vendes i retten til sidst.
 
 
Tirsdag (lowcarb dag)
 


 En klassiker i hulefamilien!

Pandebix.
Smager altid godt og er nemt at lave.

Da det er lowcarb dag erstattet gulerødder af en anden grøntsag, fx blomkål eller broccoli eller spinat.
 
Onsdag (carb dag)
 


 Ovnbagt torsk på ærtecreme + tomatsalat
 
For lowcarb: Lav en broccolimos i stedet for ærtecreme
 
 
Torsdag (carb dag)
 


Jeg har et kæmpe Hokkaido stående, så jeg tænker hele tiden på hokkaidofritter.  Dem skal vi have med en anden af mine favoritter chili-mayo dip og noget kød kyllingebryster måske
Hokkaido er ikke særlig højt i carbs, så de fleste lowcarbere spiser det også. Er du meget striks, laver du ovnbagte squash stænger vendt i olie, salt og paprika.
 
 
Fredag (lowcarb)
 


 
Meatza er en kødbundspizza, som altid er en succes. Vi laver vores med peberfrugt og svampe og spiser en god salat af grove grøntsager ved siden af.
 
Lørdag (Festdag)
 



Juleweekend med spejderne.


Menuen er fast. Vi skal have flæskesteg, kartofler, sovs og rødkål.
Et paleo-alternativ kune være at lave en flæskesteg, sovs og ovnbagte rodfrugter, med raw rødkål
 
 
Søndag ( lowcarb dag)
 




 
Da vi kommer trætte hjem fra spejderturen, skal det være nemt at gå til.
Derfor smider jeg noget grønt i bunden af et fad og smækker en kylling oven på, som i denne opskrift: Kylling i fad på grønt
 
Om retten bliver lowcarb eller carb afhænger af hvilke grøntsager du smider i bunden.
 
 
Underskud på madlavnings-energien?
 

 
Har du dage, hvor du bare ikke har tid og energi, til at lave mad?
 
Hvor du føler dig mega flad, men stadig bare vil have sund mad på bordet i en fart?
 
Så har jeg løsningen til dig.
 
Jeg har lavet e-bogen: Overskudsmad til underskudsdag netop til de lejligheder.
 
 
 
 

 



Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Flere madplaner?
Hvis du sidder og overvejer, om du bedre om en af de andre uger, har en bedre plan, så tjek alle ugerne ud her





 

Har du for travlt til madplanen?

Så bliv helt gratis VIP hos Paleolivet og få inspirationsmails om mad og sundhed. Jeg skriver normalt max. en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en mini e-bog (pdf) med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart! Og en serie af mails med inspiration til at lave hurtig mad.
KLIK HER - JA TAK til den gratis PDF med opskrifter




Glutenfri, mælkefri og sukkerfri madplan til dig der gerne vil leve sundt, men elsker dejlig mad :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar