søndag den 22. november 2015

Madplan uge 48. Sjove, sunde og nemme ideer til hele ugens mad.


Sidste uge af 21 dage til sprødere Silhuet programmet er denne uge.  Jeg har været virkelig sulten i slutningen af den uge, der har været, så jeg regner med det fortsætter, så længe træningsmængden er så forholdsvis stor. 

Jeg leger fortsat lidt med formatet for madplanen. Kunne godt se i sidste uge, at billederne blev meget underlige fra mobile-enheder. Håber det her virker lidt bedre ;-)


Paleolivets madplan uge 48



 
Mandag (carb dag)
 

Ovnstegt kyllingelår vendt i paprika og sesamfrø, med pastinak-fritter og hvidløgsspinat og en rød tomatdip. 
 
(Hvis jeg løber tør for tid, laver jeg måske ærtemos og kogt broccoli i stedet for)
 
For lowcarb: Lav blomkålfritter i stedet for pastinakfritter
 
 
Tirsdag (lowcarb)
 

Pølseret med blomkål (Den kan anbefales denne her - den er både god, nem og børnevenlig)
 
 
Onsdag (carb dag)
 

Ovnret – kødsovs bagt med låg er rodfrugtemos blandet med gærflager.
(Lav rigeligt med kødsovs, så der også er til i morgen)
 
For lowcarb: Lav retten med blomkålsmos som her
 
 
Torsdag (carb dag)
 

Flækkede butternutgræskar bagt med kødsovs i og toppet med peberfrugt ringe. Ude af ovnen hældes en god pesto på toppen. Spis med salat. (Lav pesto nok til fredag også)
 
For lowcarb: Brug grønne squash i stedet for butternut. (Der er ikke rasende mange kulhydrater i butternut, så du kan også vælge at lave retten som foreslået)
 
 
Fredag (lowcarb)
 

Regnbue laks + grøntsager vendt i hjemmelavet pesto
 
 
Lørdag (Festdag)
 

Lørdagen står på festmåltid. Der skal laves plads i fryseren, så jeg planlægger at tage en lammekølle op og servere den med guacamole eller avoziki og ovnbagte rodfrugter + salat + vin!!
 
 
Søndag (carb dag)
 



 
Okse i stegeso.
 
 
 
Underskud på madlavnings-energien?
 

 
Har du dage, hvor du bare ikke har tid og energi, til at lave mad?
 
Hvor du føler dig mega flad, men stadig bare vil have sund mad på bordet i en fart?
 
Så har jeg løsningen til dig.
 
Jeg har lavet e-bogen: Overskudsmad til underskudsdag netop til de lejligheder.
 
 
 
 

 



Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Flere madplaner?
Hvis du sidder og overvejer, om du bedre om en af de andre uger, har en bedre plan, så tjek alle ugerne ud her





 

Har du for travlt til madplanen?

Så bliv helt gratis VIP hos Paleolivet og få inspirationsmails om mad og sundhed. Jeg skriver normalt max. en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en mini e-bog (pdf) med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart! Og en serie af mails med inspiration til at lave hurtig mad.
KLIK HER - JA TAK til den gratis PDF med opskrifter




Glutenfri, mælkefri og sukkerfri madplan til dig der gerne vil leve sundt, men elsker dejlig mad :-)


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar