søndag den 18. oktober 2015

Paleo madplan uge 43 -madideer til hele ugen



Ugens paleo-inspirerede madplan er klar. Der er gode ting på menuen. Og som altid, masser af dejlige grøntsager.
Er du dedikeret til at spise low carb, kan de kulhydratrige grøntsager erstattes af andre grøntsager.

I mit træningsprogram i #veldrejet for denne uge, står hele 6 gange træning (af 10 min - rolig nu!). Jeg har ikke lavet 6 eftertræningsmåltider i menuen, fordi jeg planlægger at ligge træningerne på forskellige tidspunkter i løbet af dagen (Læs: satser på at klare nogen af dem fra morgenstund. Pew)


Ugens madplan uge 43



Mandag: (træning og carb dag-erstat tilbehør med blomkålssalat for low carb)
Laksedeller,   ærter og   broccoli-salat










Tirsdag:( low carb dag)


Karry-kål gryde med æbler.
Og æblerne er fra haven









Onsdag: ( semi low carb dag - se info)
Jeg vil forsøge en ny opskrift med butternut og hakket oksekød. Den vil være inspireret af denne opskrift.
Hvis du vil bruge den som inspiration, så brug noget hakket kød og nogle krydderier i stedet for de pølser der er nævnt i opskriften!

Butternut squash info: Butternut græskar er ligesom Hokkaido græskar i den meget lave ende af kulhydrat skalaen (ca 5-6 g tilgengæligt kulhydrat pr 100 g), jeg spiser den derfor uden tøven også på low carb dag. Hvis du har trænet, kan du faktisk have behov for mere kulhydrat end blot fra butternut, så du kan tilsætte retten nogle søde kartofler eller anden rodfrugt.



Torsdag: (low carb dag)
Brocza a ka broccolipizza
(for helt low carb lav den uden rodfrugter i bunden)





Fredag: (carb dag-festmåltid)


Jeg skal i byen med hulefar
Vi skal både i Spabad og ud og spise indisk.
(Det er helt ok at blive liiidt misundelig her- trøst dig selv med en ego-kage)





Lørdag: (Carb dag - )


Grillet barbercue marineret nakkefillet,
grønkålssalat
og ovnbagt selleri







Søndag:
Mad til 2 dage, så vi kan spise rester om mandagen.
Jeg laver en lammegryde fra bogen Geniale gryderetter og superbe supper af Sonja Bock.
Jeg kan ikke finde opskriften on-line, men her er 2 opskrifter du kan lade dig inspirere af:
Lam i karry (lav blomkålsris til)
Nordafrikansk lammegryde (brug grøntsager i stedet for kikærter) og lav en lækker blomkålsmos eller rodfrugte mos til.





Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

 

Flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner?
Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner.
(Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)




Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og vær med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen



Glutenfri, mælkefri og sukkerfri madplan til dig der gerne vil leve sundt, men elsker dejlig mad :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar