onsdag den 12. august 2015

Endnu en runde 21 dage til sprød(ere) Silhuet

Foto session til "Alt for damerne"

 

Opstart


Så er jeg i gang igen. Med en runde af Anna Bogdanovas "opstramnings"-forløb, hvor både kettlebell træning, kosttilskud, fastevinduer og kostsammensætning er i faste rammer.  21 dage til sprød(ere) silhuet.

I hele 3 uger!

Ja, ja, det er på den ene side laaaang tid og på den anden side hurtig overstået.

Der er sket så meget siden sidst.

-Jeg har bl.a. holdt ferie med meget løse tøjler (og nu strammer bukserne)

-Jeg er blevet fotograferet til "Alt for damerne", hvor i snart kan læse en artikel om forskellige kvinder, der har fulgt Anna Bogdanovas forløb i kortere eller længere tid! (Og den havde jeg ikke lige set komme - mig som "fotomodel". Ha ha ha. Korte ben og store numser er normalt ikke vejen til damebladene. Nå med det er altså det blad der udkommer
torsdag d. 27 august!! (hvis du er nysgerrig)

-Jeg har lavet min nye e-bog færdig, og at dømme efter antal bestillinger, er den vel modtaget. Men den har jeg vidst ævlet nok om (hvis du ikke ved hvad jeg taler om, så læs med her: Overskudsmad til underskudsdage)

Men hvorfor gøre det igen?


Faktisk var jeg vild med resultaterne sidste gang. Og det meste har varet ved. Men i bund og grund, handler det jo også rigtig meget om, at det er fantastisk effektivt, at have en fokuseret periode. En fastlagt periode, hvor reglerne er meget stramme, hvor du ikke er alene om processen og kan få masser af støtte og feedback.

For helt ærlig! Så er jeg typen, der tænker, nåe ja, det kan jeg da altid lige gøre selv. Men erfaring fortæller mig, at deeeet bare ikke sker. Altså, jeg sætter mig ikke bare lige for at være 100% fokuseret i et par uger og gennemfører. Det er for let at udskyde og skabe undskyldninger.

Så for mig, er det fantastisk at hoppe med på bølgen.

Her ser du et par før og efter billeder. Jeg har vist dem før:

Tænk engang hvis jeg er endnu sprødere om en måned! Det gider jeg da godt!!!! (Og jeg gider ikke rigtig at være som billedet til venstre)


Vi er i gang
Madpakke


Yep, hulefars bukser strammer også! Så vi er simpelthen sammen gået i gang, med den sunde kost. Han spiser Whole30 inspireret og jeg spiser efter kostskabelonerne til programmet. Der er så mange sammenfald, at det er helt uproblematisk. Han får blot lidt mere frugt og rodfrugter end jeg gør. (og så er han ikke i gang med at træne endnu, men jeg tror det kommer, bare ikke 4 gange om ugen som jeg gør)

Men da han kommer fra noget dårlige kostvaner end mig, så er han allerede her på 3. dagen glad og tilfreds. Han kan nemlig allerede se resultater (Mænd er så skide irriterende på det punkt, de har ALTID nemmere ved at tabe sig. Det er ikke engang bare noget jeg siger. Der er noget genetisk, der gør at kvinders appetit reguleres mere op når de træner end mænds, som bare en af tingene)


Broccoli og oksewok
Indtil videre har vi fulgt Ugens madplan her fra bloggen. Ungerne fik lidt ris ved siden af okse og broccoli wokken. Resterne af wokretten kom i madpakken til hulefar, sammen med lidt ekstra grønt fra en pose blandet frostgrønt. (Vi er vel dovne. hi hi)


Status efter 3 dage


Det er MEGA hårdt. Jeg tror simpelthen det er fordi det er faldet sammen med start på arbejde og børnenes start i skole. Hold da op, jeg har kæmpet. Både med energi og sult.
Men det er også fedt. For nu er vi i gang. Og der er fuld gang i den på det lukkede forum. Jeg glæder mig til at følge alle de andre kvinder, som kæmper sammen med mig.


Mål og fokuspunkter for denne runde.


-Som sidst, vil jeg gerne ned i fedtprocent. Den er jeg endnu ikke tilfreds med.
 -Luget ud i dårlige snack vaner (farvel nødder og mørk chokolade)
-Være mere konsekvent med kosttilskud (Ikke min stærke side)
-Fokus på fordøjelse
-1 kg grønt per dag.


Jeg vil blogge lidt undervejs. Jeg har lavet en etikette der hedder "21dage", den sidder på alle indlæg vedr. 21 dage til sprød Silhuet, inkl de madplaner jeg bruger undervejs. Og indlæggene fra sidst.

Det skrev jeg om min første runde 21 dage til sprød silhuet


Da jeg startede: Læs om starten

Da jeg var halvvejs: Læs om halvvejen

Det skrev jeg om hvad jeg havde lært efter 20 dage: Ting jeg har lært om mig selv

Da jeg var færdig: Læs om slutningen

Og bagefter da jeg deltog i Annas baldebiks og høstede gevinster af forløbet: Læs om bagefter








Læs mere om 21 dage til sprød(ere) Silhuet.


Er du blevet nysgerrig og vil læse mere om selve konceptet, så hop hen på Anna Bogdanovas side og læs med. Klik for at læse om 21 dage til sprød silhuet

Følg med i maden via instagram


Find mig her: MALENE_FRA_PALEOLIVET . Smid gerne en hilsen, så kan jeg følge dig også.

 
Hulehilsen Malene
 
 
Ej, jeg er altså nød til at sige det her, selv om jeg sagde jeg ikke ville ævle mere om det. Hvis du også træner efter Annas principper, men synes det med maden er lidt svært og bøvlet og tager for lang tid, ikk! Så tag alligevel lige et kig forbi min omtale af e-bogen: Overskudsmad til underskudsdage. Alle opskrifterne deri er nemlig egnede til formålet, og kræver en minimal arbejdsindsats. Altså det er sund mad med masser af grøntsager og gode proteiner.
 
Nu stopper jeg... ikke flere ord for i dag! SLUT!
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar