søndag den 18. januar 2015

Paleomadplan uge 4


Igen i dag, har jeg tilføjet madplanen et par muligheder for at regulere kulhydrat-indtaget. Hvis du fx spiser lowcarb eller timer efter din træning. Gør du ikke det, så overser du bare parenteserne og vælger de retter du synes om, ikk!

Her kommer den. Ugens madplan. Værsgo

Paleo madplan uge 4



Mandag
Rester af pulled pork fra sidste uges madplan.
Det bliver nok serveret med en gang squash-pasta.

(Hvis du har en træningsdag og vil have flere kulhydrater, kan du i stedet lave pastinak/gulerodspasta, som du lynsteger på panden med lidt salt)

Tirsdag
Bastian skal øve sig i at lave mad.
Han har sagt, han gerne vil lave ovnbagte rodfrugter og pølser. Så jeg må ud og finde nogle pølser af god kvalitet. (For at finde vejledningen til de ovnbagte rodfrugter, så scroll lidt ned i det indlæg jeg linker til!)
Og så laver jeg nok en gang rodfrugte dip til.
(Se også ketchup opskrift)


(Denne ret er god på en træningsdag, da der er masser af kulhydrater. Er du LCHF eller har du ikke trænet, så lav i stedet ovnbagte blomkål og broccoli)


Onsdag
Vi skal have en børnefavorit. Det er fiskefrikadeller med remosovs og ovnbagte blomkål.
Nam nam!

(Har du pga at træning brug for kulhydrater i dag, så lave i stedet retten med pastinakfritter eller andre fritter af rodfrugt)





Torsdag
Sidste gang jeg have denne ret på madplanen, nåede jeg slet ikke til den. Så prøver lige igen.
Vi skal have Kylling og grønt Lo mein.


(Denne ret fungere bedst på en ikke træningsdag. Hvis du har trænet, vil jeg enten foreslå at vælge en anden ret eller tilføje ris, hvis det indgår i din kost)




Fredag:

Vi skal spise vores aftensmad "on the go".
Så det bliver en form for sandwich lavet af dette brød. Gulerodsbrød, med guacemole og kød og grønt.







Lørdag: 

Måske ku der blive tid til at en gang hjemmelavet Paleo-sushi (Det er som du kan se, ikke min opfindelse, men det er vældig godt.. og faktisk ret sundt)

(Hvis du spiser LCHF så laver du rigeligt med chili-mayo til denne ret)




Søndag:
Der skal laves dobbeltportion (så der også er til mandag, som altid) af rød kalkungryde. Den får sikkert et twist med et par ekstra grøntsager.
Og så tror jeg, jeg laver "ris" af finthakket hvidkål.
Og den skal helt sikkert have en gang friske krydderurter på toppen...






Velbekommen
Hulehilsen Malene

Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner.

Vil du have et par lynhurtige opskrifter?

Vil du være VIP og være med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du også en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

1 kommentar:

  1. Jeg har cravet sushi lige siden jeg ændrede min kost til paleo - så TAK for sushi opskriften! Det vil jeg glæde mig til at prøve :)

    SvarSlet