fredag den 7. november 2014

Skyhøj forbrænding. Uge 7. The end..


Programmet er gennemført! (Giv mig lige en High five) I 7 uger har jeg efter bedste evne forsøgt at følge alle rådene i Anna Bogdanovas bog:  Skyhøj forbrænding.
Skal jeg sætte procenter på, så har jeg fulgt træningsprogrammet 100% og kosten 80%.
Det har været en god rejse.

De 7 uger


TRÆNNING

I løbet af de 7 uger har jeg:
  • Trænet 4 x 15 min hver uge.
  • Og afholdt mig fra anden træning!
  • Og følt mig virkelig doven i uge 1 og 2.
  • Fået vabler i hænderne af at lave 380 swings i uge 7.
MAD OG DRIKKE

I løbet af de 7 uger har jeg:
  • Jeg har spist træningsmåltider
  • .. og eftertræningsmåltider.
  • Bællet vand i ocean-agtige mængder.
  • Forsøgt at oppe grøntsagerne
  • Lært at drikke det anbefalede  ris-protein(Ja, jeg har faktisk lært det, det er slet ikke så slemt mere)
  • Ind i mellem spist noget "ikke-paleo"-mad, for at få min kulhydrat med stivelse, fik fx lidt ris i går.
  • Spist 6 plader 86% mørk chokolade (Nej, det bliver ikke anbefalet i bogen!! Men det står faktisk under sundt fedt! Bare så du ved det)
  • Blevet gjort opmærksom på, at jeg nok spiser for meget. (Og det af selveste Anna Bogdanova)
  • Øvet mig i at faste 14 timer. Jeg vil gerne op på 16
  • Spist det mest lausige festmåltid i uge 7 (En pose chokokugler med salt-lakrids i midten. Tror jeg går efter noget vildere og lækrere næste gang)
  • Brugt rigtig mange af opskrifterne fra opskrifts-arkivet, fordi de passer fint til livsstilen.
MENTALT:

I løbet af de 7 uger har jeg:
  • Indført Brainwawes ved sengetid. Og følt det hjælper.
  • Bedre nattesøvn end da jeg startede
  • Arbejdet aktivt på mit stress-niveau

OK, det var en laaaang liste. Måske for lang til at du gad at pløje dig igennem den. Fair nok.
Skal vi bare gå til resultaterne.

 

Status på uge 7


Hvis du har fulgt med gennem de sidste 6 uger, ved du, at jeg ikke har set de store resultater. Det der med festmåltider og genopfyldningsmåltider, virker derfor ret grænseoverskridende for mig. Nu er det som type 4 heller ikke noget, jeg skal dyrke i stor stil. Og indtil videre, at det altså blevet til en pose dårlig slik (Salt-lakrids med chokolade = total non-paleo).

Til gengæld har jeg arbejdet med at øge mit fastevindue i denne uge. Og forsøgt generelt at spise mindre. Og været mega sulten flere gange om dagen. Men det kan ikke ses på vægten.

Nu kommer det. Sandheden. Tallene på bordet.

De hardcore tal:
Vægt mål: 62,0 kg
Vægt uge 0: 66,2 kg
Vægt uge 7: 67,1 kg (JA, det er den forkerte vej)

Mavemål uge 0: 82 cm
Mavemål uge 7: 83 cm

Hoftemål uge 0: 108
Hoftemål uge 7: 109

Fedt%målinger alle uger: 32,7 / 33,7 / 33,8 / 32,9 / 33,5 / 32,6 / 31,9 / 33,0 %
Når jeg kigger på disse tal, tænker jeg det mere er udslag for måleusikkerhed på sådan en billig personvægt, end der er tale om egentlig udsving i % (Jeg har fået målt den til 29% hos en pro, lige før jeg gik i gang med programmet)

Muskel%målinger i alle uger: 30,4 / 29,6 / 30,9 / 30,5 / 31,0 / 31,6 / 30,7 %

Helt ærlig - det er da MEGA DEPRIMERENDE! Den vægt jeg tog på i løbet af sommeren, efter at have vejet det samme i flere år (+/- 1 kg), den VIL bare ikke forlade mig.

Nu har jeg allerede overskredet mine grænser, ved at skrive min vægt. Så kan i ligeså godt få det hele med. Her er mit sammenligningsbillede.
Jeg kan ikke se forskel. Kan du?


Jeg har ledt og ledt efter en løsning på at komme ned i fedt%. Og jeg havde håbet, at det at gennemføre programmet, ville hjælpe mig på vej. Men jeg må indrømme, at jeg blev lidt skuffet da jeg steg på vægten i morges.
Bare 1 kg ned, havde været opmuntrende.
Især efter jeg har haft længere faste-vinduer.

Skulle man alligevel, overveje endnu en juicefaste? En æggefaste? En gang hardcore LCHF dage?

Jeg har besluttet at tage en DYB indånding. Og stole på Anna. Og de andre kloge. Dem der siger, at vi ikke kan tabe os, når vi er stressede og sover for lidt/dårligt.

"Kronisk stress er yderst skadeligt for kroppen, fordi tilstanden varer ved over lang tid og dermed slider hårdt på hele systemet. Du oplever den kroniske stress, når du konstant er udsat for krav, du ikke kan leve op til (fx for meget arbejde), og hvor du ikke har mulighed for at eller tage en pause fra dem.
Symptomerne på kronisk stress er netop øget vægt, som du oplever, samt koncentrationsbesvær, hovedpine, muskelspændinger, nakkespændinger, humørsvingninger, dårlig fordøjelse, overspisning og søvnproblemer. På længere sigt kan du få indlæringsproblemer og hjerte-kar-sygdomme" Citat: iform.dk


Det er jo mig, de skriver om herover. Selv om nogle af overstående symptomer, klart har bedret sig de sidste 7 uger. Men der er ikke 1 eneste af de symptomer herover, jeg ikke kan genkende.


Jeg havde jo også lovet mig selv, at huske disse ord fra seminaret:

________________________________________________________________________
 Dine mål for dit arbejde med dig selv, kan IKKE være vægt og cm.
Fordi du kan simpelthen ikke kontrollere det med din viljestyrke.
Dine mål, kan være din indsats.
 
************ 
Ikke alle perioder vil bringe fremgang.
Nogle perioder skal være vedligeholdelsesperioder og det er også en succes!
_________________________________________________________________________
 !

Så hvad skal der ske nu?


Jeg har besluttet at fortsætte med at følge træningsprogrammet. Jeg holder 1 uges deload - og det tror jeg, at jeg glæder mig til.
Så tager jeg 4 ugers fedtforbrændings-program i stil med uge 7.

Jeg fortsætter med at arbejde på min nattesøvn (det er ikke fordi jeg går for sent i seng, jeg sover bare virkelig dårligt) og min stress. Og acceptere, at det er det vigtigste lige nu. Så kommer det andet nok.

Der bliver ikke længere ugentlige status-opdateringer. Det ville i nok også blive trætte af. (Og jeg bruger MEGA lang tid på at skrive dem)
Men forhåbentlig en positiv rapport om en 5 ugers tid.
Og så er det vidst på tide, at vi får nogle flere opskrifter og noget mindre navlepilleri på bloggen.



Hulehilsen Malene

PS. Måske har du lyst til at gøre ligesom 100-vis af andre og få Paleolivets nyhedsbrev? Du får også en pdf med 7 hurtige retter, der kan være på bordet i en fart! Retterne passer fint i tråd med rådene fra Skyhøj forbrænding.
 
 
 

Hvis din største udfordring er at finde ny inspiration, så har jeg et godt tilbud til dig!
 
For kun kr 79,- får du mere end 100 forskellige ideer til hvad du kan spise til frokosten.
 
Vil du gerne være ordentlig mæt og veltilpas efter din frokost?
 
Vil du gerne have ungerne til at synes det er sjovt at spise sundt?
 
Vil du gerne have ideer til mad der kan spises med fingrene?
Så er PALEOLIVETS MADPAKKEBOG svaret!
 
PS. Der er tilfredshed garanti eller pengene tilbage!
 
 
 
Bestil
Bogen:
 
 
 
Læs mere:

 Indlægget indeholder affiliate-links.

8 kommentarer:

  1. Det er spændende læsning - og mega øv at du ikke ser de ønskede resultater!

    Du skulle overveje at leve ketogent - bare to måneder fx, og se om det virker for dig :) Jeg absolut elsker det - utrolig ro i kroppen, fantastisk søvn, og folk taber sig jo helt enormt hvis det er det de skal. IMO skal man over mindst 4-6 uger før man kan udtale sig om hvorvidt det er noget for en, da kroppen skal producere de enzymer den skal bruge til nedbrydning af fedt :) Det er hardcore at komme igennem de første uger, men for mig er det i den grad det værd :)

    SvarSlet
  2. Jeg synes at dine opdateringer har været SUPER - for du er lige en uge foran mig :)
    Jeg har også lidt af stress er er nu ved at være ude af den dumme cirkel (det er et år siden, at jeg var sygemeldt i 4 måneder). Min vægt steg også, men nu begynder den endeligt at snegle sig nedad. Jeg har virkelig skulle tage mig sammen og TRO PÅ ANNA og på processen. Har nærmest været i panik over manglende cardio ... og manglende kontrol. Nu NYDER jeg at have mere tid til mand, børn og bare til at slappe af. Og jeg NYDER ikke at veje min mad - med mindre jeg følger en decideret opskrift. Og ikke mindst nyder jeg carbs for første gang i 3 år!!!
    Og så til det med dit billede .. prøv lige at kigge på din numse :) Du er vist blind, hvis du ikke kan se en forskel der!!!
    Go røv og go weekend ;)
    Vh.
    Edith

    SvarSlet
  3. Jeg synes også din bagdel har ændret sig radikalt... God røv og god weekend herfra også

    SvarSlet
  4. Jeg kan også tydeligt se forskel på numserne! :-)

    SvarSlet
  5. Har du skrevet til forfatteren af bogen og spurgt om det med vægten. Det synes jeg kunne være sjovt, at høre hvad hun siger til det.

    Jeg lever selv LCHF og det er lige mig.

    VH Hanne

    SvarSlet
  6. Muskler vejer jo mere end fedt, kunne det være en forklaring?

    SvarSlet
  7. Kære Malene :-)
    Først og fremmest vil jeg sige: HAR DU KIGGET PÅ DIN BOOTY? Den er godt nok blevet løftet og stram!
    Der er sket noget, du har bare ikke tabt dig. Og selvom det er et mål for dig, så tænker jeg to ting:
    1. Du trænger ikke til at tabe dig så meget som visse andre(host host), og derfor ER det sværere.
    2. Du er jo mega stresset og sover dårligt = du KAN ikke tabe dig lige nu. Nattesøvn og ro er jo alfa og omega her :-)

    Jeg tænker, at du skal se skyhøj forbrænding som et startskud? Du er i gang, du har fået nogle gode vaner, du har fået fyldt nogle carbs på, der på sigt gerne skulle hjælpe osv.

    Og til sidst:
    Jeg er også sådan en type, der vil det hele på den halve tid, og jeg kan simpelthen rette så meget vrede mod min krop, fordi den ikke bare kan lystre og tabe sig, når jeg gør det så godt(ikke lige nu forstås, men ellers). Og jeg tror også, at du er lidt vred på din krop? Eller i hvert fald meget træt af, at den ikke lystrer. Og det er ligesom en "nem" måde, at komme ud med det på, men i virkeligheden, så ved både du og jeg, at den ligger begravet et helt andet sted!

    Jeg synes det er sejt, at du har gennemført, og den booty der .... Piiiiiiiift!!!!

    SvarSlet
  8. Jeg kan altså også sagtens se forskel på de 2 billeder! Strammere numse, fladere mave og mere markeret triceps :)

    SvarSlet