Paleolivet: Jeg er død frustreret

fredag den 19. september 2014

Jeg er død frustreret


Pyh!


Helt ærligt! Så er jeg død frustreret! Jeg synes, jeg gør alt det rigtige! Jeg spiser sundt og fornuftigt (= Paleomad). Jeg træner - ikke helt regelmæssigt, men mellem 2 og 4 gange om ugen. Jeg har skåret mit alkohol indtag ned til 1-2 glas vin hver anden weekend.

Alligevel, så vejer jeg stadig 3 kg mere end før sommerferien. Og selv om jeg beslutter, at nu skal jeg helt stoppe med at spise nødder og frugt, så kan jeg ikke rigtig. Og vægten, ja den forbliver stort set uændret. ... JEG GIDER IKKE VEJE MERE, BARE FORDI JEG HAR VÆRET PÅ SOMMERFERIE!! ... Altså, det er jo ikke fordi, jeg nu er kæmpe overvægtig. Mit bmi er stadig i normalen. Men det var da bare pænere før (og kunne sagtens tåle at blive pænere end "før").

Og inderst inde - der ved jeg godt hvorfor.
Det handler nemlig slet ikke om, at jeg har spist et æble i går eftermiddags. Eller jeg spiste mig lidt for mæt, den anden aften. Det handler heller ikke om en træningstime fra eller til.

Det handler om stress! Om at der er nogle områder i mit liv, der ikke fungere så godt. Og jeg har haft det skidt med det længe. Jeg har siddet og tænkt tilbage.
På søvnløse nætter. Pludselige skulderbladssmerter der forhindrede mig i at ligge på ryggen og uge-lange spændingshovedpiner. Alt sammen signaler fra min krop om, at jeg skulle lave noget om.
Uh, hvor har jeg været skidt til at lytte til dem.*

Et lille lys!


Derfor blev jeg også ret grebet, da jeg her for et par dage side, investerede i bogen "Skyhøj forbrænding". Hvor Anna klart og kærligt fortæller, at en stresset krop, ikke kan ændre sig.  For aller inderst inde, så vidste jeg det jo godt. Vidste godt, at jeg måske kæmpede på de forkerte fronter. Og selv om, både jeg selv og en masse af bloggens dejlige læsere, har haft succes med at spise Paleo, er det ikke ensbetydende med, at det er løsningen på alt. (Det ville da ellers være dejlig let, ikk!).

Modige mig?


Jeg har derfor besluttet mig for at være modig. Modig, fordi jeg vil følge programmet og derfor slet ikke vise mig i mit fitnesscenter i det næste stykke tid. Faktisk bare lave "kalibrerende øvelser" til tryg krop og intet andet denne uge. Lade min dejlige nye 16 kg kettlebell blive stående ovre i hjørnet og ikke give den et eneste sving.
Det er jeg jo ikke den eneste der har gjort. Der findes både en hel facebookgruppe (som jeg lige har meldt mig ind i) og en del andre bloggere. Hver med sin udfordring. Men det gør det jo ikke lettere for mig. Sådan med min hjerne at acceptere, at der slet ikke skal trænes, løbes, danses eller swinges denne uge.

Maden derimod - den skal jeg nok klare. Jeg er der jo langt hen ad vejen allerede. Spiser allerede protein til alle mine måltider. (På nær det om eftermiddagen, der stadig er min største udfordring madmæssigt. Jeg kan ikke undvære det og har meget lidt lyst til protein på det tidspunkt). Jeg har hele bloggens arkiv af opskrifter at kaste mig over.

Bogen foreslår godt nok også mælkeprodukter, men den del springer jeg altså over. Min mave kan stadig ikke li dem.

Forpligtelse


Heldig som jeg er, har jeg jo en blog med en masse dejlige læsere. Så nu er jeg drøn forpligtet. For jeg har jo skrevet det her. Til jer! Og i vil nok gerne vide, hvordan det går? Om der er fremgang!
Derfor vil jeg med jævne mellemrum lave et opdaterings-indlæg, så kig forbi igen om en uge eller 2.
Og vi ved alle sammen, at man når nemmere i mål, når man har forpligtet sig.

En anden succes historie 


Inden da, kan du dog glæde dig til en HELT FANTASTISK succeshistorie, fra en af bloggens læsere. Camilla, som både har haft resultater på vægten, og andre helbredsfordele. Glæd dig! Den er her indenfor et par dage. (Hvis du ikke allerede har læst Nynnes succeshistorie her på bloggen, kan du læse den mens du venter. Den er så dejlig)

Er du med?


Hvad med dig? Er du også med på Skyhøj forbrænding holdet? Eller overvejer du det? Eller måske har du allerede gennemført? Smid endelig en kommentar, hvis der er noget du vil dele! Det kan jo være du har et tips til mig? Eller en succeshistorie? Eller bare er frustreret ligesom mig ;-)

Jeg har allerede skrevet min mål (vægt, cm osv) op. Nu må jeg hellere får taget nogle "før"-billeder. Sæt i gang! :-)
****

PS. Min situation er nu ændret. Og hovedpinen er pist forsvundet. Jeg ser fremad og jeg glæder mig, til alt det der ligger foran mig. Inkl. en spændende coach-uddannelse.

Her er et par links:


Dette er et personligt indlæg. Det indeholder affiliatelinks, for at anbefale en bog jeg selv er glad for.
Titelfoto By stockimages freedigitalphotos. net.

3 kommentarer:

  1. Spændende! :) Jeg har stået i samme problem som dig. Vægten ville alle mulige andre veje end ned. 5 uger med afstressning (og lange gåture med hunden) har jeg smidt 5 kg! :)

    SvarSlet
  2. Jeg købte bogen og et par dage efter købte jeg også online programmet BUB (balder uden buler) og gik i gang. Jeg har været hooked nu i 6 uger. Annas tankegang kan jeg bruge til noget. Hvis jeg er syg (hvasd jeg blev slut uge 4), så var jeg bare syg en uge og så Bum op på hesten igen.
    Jeg har tabt meget få kilo, men der er rykket gevaldigt rundt på dem og bælter spændes ind og bh stropper strammes. Så for mig med en tidligere spiseforstyrrelse har Anna været løsningen.
    Jeg er spændt på at følge dig :)
    Li'

    SvarSlet
  3. Spændende Malene!!! Jeg tester ketose, det er dælme vildt! Er vist på 4. uge nu, med helt roligt stabilt godt humør, helt flad mave uden rumlen, god søvn osv! Jeg savner at have dig som kollega til alle vores madsnakke :D (og andre hyggesnakke jo ;) KRAM

    SvarSlet