Paleolivet: Whole30. Dag 29. Næstsidste dag

søndag den 22. september 2013

Whole30. Dag 29. Næstsidste dag


Det er næsten ikke til at tro – at man er her. På dag 29. I morgen har min mor fødselsdag og fylder 70 år. Vi skal til en stor fest senere på måneden, men jeg skal også til brunch på dagen. Og på trods af et rigt udvalg af mad, er der intet udover frugt, jeg kan spise. (Hun køber maden udefra og laver lidt selv, men ikke noget til mig – det er for besværligt). Men det betyder at røræg bliver lavet med mælk og pølserne indeholder tjah??. Resten er ”mel”-mad. Boller, tærter, rugbrød, pandekager, wienerbrød. Jeg tager selv røræg med og spiser i øvrigt hjemmefra. Men jeg kan ikke lade være at føle, det tager lidt at hyggen at blive inviteret ud for at spise og fejre, når man ikke kan spise….
Mogenmad:  1 avokado, et par skiver squash, 2 spejlæg.
Frokost: Lasagne fra i går med salat.
Aftensmad: ”Risret” med broccoli ris og økosvinekød. Masser af hvidløg  og ingefær og lime. Det smagte MUMMMS og var let at lave. Jeg kommer med en opskrift en af de nærmeste dage.
Status dag 29: Har været træt og har haft hovedpine i dag. Det handler ikke om mad, men om stress tror jeg. Der er for mange bolde i luften nu og foran mig.  Der sker rigtig meget omkring børnene i denne tid (møder, arrangementer osv) og når man har 3 børn så løber man rundt, for at nå det hele. Manden min er også travl og stresset og ikke til meget hjælp. Han glemmer alt muligt og er derfor svær at regne med.
Og så må jeg nok erkende, at selv om denne Whole30 har været øjenåbnende på så mange måder, har den ikke løst mit problem med forstoppelse. Og man bliver bare lidt mere utilpas, når maven gør knuder.
Men jeg er glad og stolt over at være næsten ved enden. Jeg fortryder intet. Er så glad for at have kastet mig ud i at afprøve dette på egen krop.

Læs om dag 30 her: http://paleolivet.blogspot.dk/2013/09/whole30-dag-30-end.html

2 kommentarer:

  1. Jeg synes det har været vildt spændende og læse om Whole30
    og maden har faktisk også været spændende( glæder mig til den opskrift- det ser nemlig dejlig ud.
    Jeg synes det er super ærgeligt at du ikke kan få bugt på den forstoppede mave -tænker lige højt - det tyder på at der er en aller anden form for ubalance- så måske måske ikke handler om mad..
    Har du overvejet en GAPS tilgang?

    ØV for den Brunch- jeg synes danskerne har misforstået den brunch lidt når de fylder den med så meget mel mad :(

    SvarSlet
  2. Hej... Hvor er det fedt, at du deler. Meget spændende læsning (og et stort arbejde) Har du prøvet at spise mindre kød? Måske mere fisk i stedet. Når jeg spiser meget kød, får jeg også mavebøvl (firbenet kød er jo hårdt for fordøjelsen) Fiber Husk hjælper også (men jeg ved ikke, om det er tilladt på paleo)? Venlig hilsen Anne

    SvarSlet