Paleolivet: Paleo Kyllingeleverpostej

tirsdag den 25. november 2014

Paleo Kyllingeleverpostej


Mine drenge elsker leverpostej. Det er dejligt både på stenalderbrød, grøntsagsbrød og på en skive peberfrugt eller agurk.  På fotoet er det på kerneknækbrød

Da jeg sidst lavede pulled duck, fik jeg faktisk en masse dejligt andefedt til overs. Og da der oven i købet, lå en pose øko kyllingelever i min fryser. Hvorfor så ikke laver kyllingeleverpostej eller kyllingepate om du vil. Det gode ved at bruge andefedt, er at det også er blødt, når det har været på køl. Og så smager det fantastiskt!

Så her kommer en supernem leverpostej uden mælk, mel og mærkelige e-numre. Bare sund og god velsmag.

Paleo kyllingeleverpostej


500 g kyllingelever
1 æg
1 fed presset hvidløg (kan undlades)
1 stort løg, finhakket
1 dl andefedt
100 g revet sød kartoffel (eller anden rodfrugt)
2 tsk salt
½ tsk røget paprika
peber

Denne ret er nemmest, hvis du bruger foodpocessoren (men du kan også hakke i hånden).
Op i foodprocessoren med det pillede løg. Når det er fint hakket, hælder du kyllingeleveren op til løget. (Hæld lige evt. væde fra først). Så hakker foodprocessoren også leveren for dig. Tilsæt derefter de øvrige ingredienser og giv den ½ minut mere, til det hele er godt blandet.

Hældes i postejforme. Jeg fordelte min i 5 af de små.
Bages i ovnen uden varmluft helst, ved 200 grader i 35 min. Må gerne stå i eftervarme fra ovnen i yderligere 30 min.

Thats it. Det var da nemt ikk?

Hulehilsen Malene

PS. Mangler du flere ideer, til hvad der kan spises til en sund stenalderfrokost eller puttes i madkassen. Så læs med her: Om Paleolivets madpakkebog





Mælkefri, glutenfri. Indlægget indeholder affilatelinks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar