Paleolivet: Whole30. Dag 17. En almindelig onsdag

tirsdag den 10. september 2013

Whole30. Dag 17. En almindelig onsdag


Dagens frokost. Tunsalat i kål-wrap
Endnu en dejlig solskinsdag er startet. Jeg skal cykle til arbejde og forventer en rolig dag. Ah. Jeg har også lovet mig selv at løbe en tur i eftermiddag. Så, nu har jeg skrevet det ned, så hænger jeg på den…

Morgenmad: 2 skiver øko-bacon, 3 spejlæg, 1 tomat, ½ avokado.
Frokost: Kål-rulle fyldt med tunsalat og tomater. Gulerod. Et par vindruer.
Før motion: Jeg fik ikke noget egentlig før motionsmåltid, men gik lige en tur i haven og kom til at spise 4 brombær og 2 hindbær.  Meget stenalder-agtigt ikk? Spise det man finder på buskene ;-)
Motion: Kort løbetur (4 km)
Efter motion: Halv kogt rødbede, lidt hønsetern (tvangsspisning – lige efter motion er jeg IKKE sulten)
Aftensmad: Lammekotteletter m græskarmos / tomatsalat.  Jeg havde købt et flot eksotisk græskar på Stengården, som jeg havde bagt helt i ovnen da jeg kom hjem. Tænkte, at det fint kunne blive til en slags mos, men det var faktisk lidt svært. Ku ikke rigtig finde egnede opskrifter på nettet, så endte med at blande et par æg, chili, hvidløg, revet citronskal og gærflager i og bage det i ovnen pyntet med salvieblade. Ved spisning toppede vi  med tomat/forårsløg/agurk/olivenolie blandingen.

Status dag 17: Kan næsten ikke tro jeg skriver dag 17. Tiden flyver afsted. Det går også rigtig godt for manden min, som jo nu kan skrive dag 10. Han kæmper ligesom jeg, med eftermiddagssulten, men jeg må sige, han går imponerende tappert til den.  Hvis man virkelig er sulten må man jo gerne spise lidt fornuftig mad, så fx i går fik han lidt grønsagsstænger med paprikadip mens jeg lavede maden færdig. Jeg forudser, at han muligvis vil beholde nogle af de gode vaner når vi er færdige, men vende tilbage til sin rugbrød med leverpostejs mad når han kommer hjem fra en lang arbejdsdag.
Han er glad for mætheden om morgenen – det virker virkelig for ham. Han siger han ikke savner franskbrød og havregryn. Men han savner at spise alt det usunde i weekenden. (Det der prop i hovedet i løbet af dagen kiks, cola, saft – ting). Han siger det er afslapning og hygge for ham og ser ingen grund til at lave om på det.
Min mave elsker mig stadig ikke helt. Efter et par dage uden Magnesia, er jeg nu tilbage til at få lidt hjælp.

Læs om dag 18 her: http://paleolivet.blogspot.dk/2013/09/whole30-dag-18-eftermiddagstrthed-og.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar