mandag den 9. september 2013

Whole30. Dag 16. Madlavningsstress igen..

Hvad er det nu jeg vil opnå? Mere energi, mere overskud, flottere figur, lavere vægt, udrensning, ændre vaner til mere hensigtsmæssige, bedre forhold til min mave og toilettet, en personlig mental styrkeprøve. Minder lige mig selv om, hvorfor jeg gik i gang med Whole30. Men der er jo masser af gode grunde til at gå i gang og hænge i, ikk! Så velkommen til endnu en Whole30 dag, forventer det bliver en af de overskuelige. Jeg har det godt og solen skinner.
Morgenmad: Hønsesalat m mayo, på en bund af strimlet squash og toppet med rejer og persille.
Frokost: Aftensmads rester (Karry kål kylling) suppleret med lidt agurk, strimlet grønkål og rejer.
Aftensmad:  Hakket øko okse bøffer på grillen med et helt vognlæs af stegte grønsager på bedste tøm køleskabet maner. (Løg, bladbeder, gulerødder, 1 peberfrugt, lidt savoykål, lidt squash, en rest frosne wok-grønsager) Grønsagerne blev toppet med paprikapestoen jeg lavede i går. Bøfferne toppet med avokadoskiver.

Status dag 16: Det hele er klart nemmere nu, men jeg falder stadig i hullet med utilstrækkelig planlægning. Som i dag, hvor jeg på en eller anden måde brugte nærmest 1 time på at ordne og sortere grønsager (Der var så også lidt kaos i mit køleskab) Og efter maden, ja så måtte jeg også lige finde på en frokost til i morgen, for jeg havde jo IKKE fået grillet ekstra bøffer (altså kun tøet en pose kød op). Jeg er bare bedst til at lave store portioner når vi taler gryde eller ovn-retter. Det andet skal jeg øve mig i. (For så længe vejret er så lækkert, vil vi jo gerne bruge grillen lidt endnu)
Jeg vil sige 2 ting, om at skrive dagbog/blogge om forløbet. På den ene side, er det rigtig tidskrævende. Det og så madlavning, har slugt en del af min tid. Men det fastholder mig også i projektet. Det er en fornøjelse, hver dag at nedskrive sin sejr over endnu en dag. Jeg vil klart anbefale alle der skal eller er i gang, at skrive lidt hver dag. Det behøves jo ikke være halve stile, måske bare lige dagens bedste og værste og hvad der stod på menuen.

Læs om dag 17 her: http://www.paleolivet.blogspot.dk/2013/09/whole30-dag-17-en-almindelig-onsdag.html

4 kommentarer:

  1. Jeg nyder i hvert fald meget, at du blogger om hele forløbet :)

    Laver også selv noter for at holde styr på hvad der sker med maven (det er den, jeg har bøvlet mest med og primært årsagen til, at jeg tager en whole30).

    Anyways - tak for din blog, det er skønt at følge. Og så må du sige til, hvis du køber It Starts With Food og fortælle om den er værd at investere i. Jeg var nemlig på biblioteket og der kunne jeg blive skrevet op til at låne den... i 2014!!

    Mange hilsner, Lone

    SvarSlet
  2. Hej Lone. Dejligt at vide du følger med. Jeg har bestilt bogen og regner med at modtage den snart :-) Så skal jeg nok lade dig vide! Går det bedre med maven?

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Hej Malene. Nej, ikke sådan rigtigt endnu. Min mave er stadig en del oppustet sidst på dagen, jeg har luft i den og ja... Toiletbesøg er ikke sådan regelmæssigt. Men jeg droppede også min daglige HUSK, da jeg startede, så maven har nok at vænne sig til. Er sikker på, det snart bliver bedre (håber bare ikke det er mælkeprodukterne der driller, for dem er jeg svært begejstret for). Glæder mig til at høre om bogen :)

    SvarSlet