Paleolivet: Whole30 - Dag 11. Hverdag

onsdag den 4. september 2013

Whole30 - Dag 11. Hverdag




Dagens morgenmad.
Jeg tog som sædvanlig lige et nysgerrigt kig på tidslinien i går og læste, at disse dage er de sværeste. Dem (dag 10 og 11)hvor der er størst sandsynlighed for at du stopper. Jeg tænkte: ”Underligt, sådan har jeg det da slet ikke” og ”Det burde da være senere”, men i morges var jeg faktisk sådan lidt ”Hvad skal det hele gøre godt for” ”Gider ikke rigtig mere”. Men selvfølgelig gør jeg det. Jeg er jo snart halvvejs. (og vi kan måske også tale hønen/ægget her?)
Morgenmad: En slags æggekage, hvor jeg havde rørt lidt forårsløg og rød peber og lidt mousaka-rester med et par æg og stegt på planden. Toppet med skivet avokado og 2 jordbær.
Frokost: Rester. Moussaka og salat.
Aftensmad: Pulled pork (Yeps, jeg havde heldigvis lavet så rigeligt) opvarmet med en pose frosne grønsager hældt over.
Status dag 11:
Jeg må finde en måde, at få lavet større portioner eller mere mad klar på en gang. Jeg har altid brugt meget tid i køkkenet, men det er gået over gevind og det er svært at bede resten af huset om det, når processen (indholdet) skal være så kontrolleret. Eller finde noget nemmere mad engang i mellem. Flere frostgrønsager fx. Men de fleste af blandingerne jeg kan finde i supermarked indeholder en eller anden fy ting. Fx majs eller babymajs eller kartofler eller ærter. (Som jeg jo altså personligt har valgt til i mindre mængder under dette forløb, på baggrund af en del personlig research både i Whole30 forummet og andre paleo-steder. Men ifølge reglerne er de no go). Det var nu herligt i dag, bare at hælde en pose frosne grønsager over resterne af dyret og smække det hele i ovnen til maden var klar.
Har også kastet laaaange øjne efter vægten ude på badeværelset. Har en gevaldig lyst til at veje mig. Men det er jo fy. (Faktisk skal man bare smide den vægt ud ifølge Whole9). Men jeg elsker tal. Det er så dejligt håndgribeligt. Kigge i spejlet, kan man i hvert fald og jeg synes at kunne ane en forskel….
Generelt har dagen været stille og rolig med ca normal energi.

læs om dag 12 her: http://paleolivet.blogspot.dk/2013/09/whole30-dag-12-sa-skal-der-lbes-endnu.html

1 kommentar:

  1. Spændende læsning har slet ikke fået kommenteret på det- men jeg synes din mad ser ret skøn ud .
    Jeg synes det sværeste må være den manglende vin ;)
    Jeg er på en slags afvænning af chokolade og vin men det er kun af økonomiske årsager.. men det har allerede efter en uge vist reultater,

    SvarSlet