tirsdag den 3. september 2013

Whole30- Dag 10. En dag med svingende energi.


Skøn paleofiseret Mousaka

Når dagen er til ende, er  1/3 af vejen tilbagelagt. Jibiiiii. Forventer ikke, at dagen byder på de store udfordringer.
Morgen: 3 spejlæg, 1 avokado, 2 små tomater.

Frokost: Frostgrønsager med squash-bearnaise, en dejlig bøf og lidt rest af kålsalat
Før motion: 1 melonskive omviklet med parmaskinke + 6 cashewnødder
Løbetur
Efter motion: 1 frikadelle, lidt mandler.
Aftensmad: Moussaka med grøn salat.
Moussakaen blev virkelig god. Jeg improviserede lidt efter forskellige ideer jeg havde fået fra nettet. Men basic var et pa auberginer, en kødsovs med kanel og gulreødder og en top af en blomkåls-klaret smør- ægge bechamel sovs. Lagt lag på lag. Bagt ved ca 200 grader i 1 time. Det virkede bare, hele familien spiste med stor fornøjelse!
Status dag 10: Vildt at være nået 1/3 igennem. Det har virket SÅ uoverskueligt at komme i gang med det her!
Jeg var virkelig sulten denne eftermiddag. Tænker for lidt fedt til frokost? Men så blev jeg jo reddet af, lige at skulle spise lidt inden motion. Og et godt stykke tid efter jeg har motioneret, har jeg som regel svært ved at spise.
Jeg har til gengæld fået godt bugt med mit behov for formiddags-snacking. Det går fint med de 4-5 timer ml morgenmad og frokost.
Manden tager stadig det hele i stiv arm (hans dag 3). På trods af at han plejer at spise masser af hvedebrød og også noget sukker. Han spiser dog en del frugt om eftermiddagen, men jeg tror han er rigeligt udfordret pt, til at jeg vil forsøge at få ham fra det (vi venter lige et par dage, ikk J ).

2 kommentarer:

  1. Yay- hvor er jeg glad for, at jeg fandt dig. Jeg er lige startet på min whole30 i mandags og er således kun på 3. dag. Har trawlet nettet for opskrifter (kommer fra en LCHF kost, hvor jeg har spist MANGE mælkeprodukter, så er lidt på bar bund), og så landede jeg her - med masser af inspiration, skønt :)
    Jeg kæmper også lidt med snackeriet, men har accepteret, at hvis jeg VIRKELIG er sulten, er det nok bedre at tage lidt mad end at sulte, pånær efter aftensmaden, der prøver jeg at undgå mad.
    Nå, men det er sikkert ikke sidste gang, du hører fra mig, det er så rart, at kunne følge nogen, der er i samme båd.

    Mange hilsner fra Lone

    SvarSlet
  2. Hej Lone. Hvordan går det? Hænger du stadig på, så du er på dag 7 nu? Du må gerne skrive til mig, hvis du vil dele? Min mail er trutte-rut at yahoo dk Hilsen Malene fra Paleolivte

    SvarSlet