Paleolivet: Grøn men Pink smoothie - greenie sttyle

tirsdag den 30. juni 2015

Grøn men Pink smoothie - greenie sttyle

Se lige den farve! Er den ikke SMUK?

Sådan en smoothie er altså bare genial - den kan gøre det ud for et helt måltid og skruet rigtig sammen hælder du samtidig masser af grøntsager indenbords uden at det smages.

Og grøntsager - dem kan vi ikke få for mange af vel!

Denne smoothie blev til en dag køleskabet var lidt tomt og jeg havde brug for frokost. Jeg brugte den altså i stedet for en frokost.

Du kan også vælge, at bruge den som et mættende eftermiddagsmåltid eller som en del af et eftertræningsmåltid. (Stivelsen må du så få fra anden vis eller ved at juice rødbeden i stedet for at blende den)

Jeg eksperimentere en del med smoothie for tiden. Min Vitamix og jeg er rigtig gode venner. Nuj, hvor er det en fornøjelse, at eje sådan et dyr af en blender. Smoothien bliver fløjsglat. Men mindre kan selvfølgelig gøre det.

Der er ikke mængder på denne opskrift, men snup lidt af det du har og smag til. Den skal gerne være sød og syrlig fra hindbær.

Hindbær-rødbede smoothie


1-2 dl nøddemælk (mandelmælk eller kokosmælk eller tahin+vand eller cashewnødder+vand)
frosne hindbær
frosne jordbær
Evt lidt kål
1-2 gulerødder
1 rødbede
1 scoop plantforce med vanilie (eller andet proteinpulver eller rå æg* eller undlad)
Evt. ekstra vanilie

Vask/skræl rødbede og gulerødder. Smid det hele i en god blender.
Blende blende og så smage til!


*Vedr rå æg. JA - jeg putter tit rå æg i min smoothie. Du skal ikke være bange for salmonella i dk. Det er udryddet. Og det er med til at gøre din smoothie cremet og lækker. Så prøv det!

 - - Bliv klogere på Grønne smoothies: - - 

Hvis du vil dykke ned i emnet Grønne smoothies, så finder du et langt "Derfor og sådan - grønne smoothie" indlæg på Overskudslivets blog. KLIK HER for at læse Derfor og sådan grønne smoothies.


Du kan finde flere smoothie / greenie forslag her:

Broccoli smoothie
Carrot-cake smoothie
Greenacolada

Vil du have din helt egen e-kogebog med Grønne smoothies i alle farver og afskygninger?
Så kan den bestilles her


Ingen kommentarer:

Send en kommentar