Paleolivet: Nemt +billigt tilbehør. Kål med spidskommen (eller med hvidløgssmør og tomat)

torsdag den 16. januar 2014

Nemt +billigt tilbehør. Kål med spidskommen (eller med hvidløgssmør og tomat)


Jeg elsker tilbehør. Og gerne flere forskellige slagser til min mad. Derfor skal det også nogen gange være hurtigt, nemt og billigt. Og det er denne ret. Og så smager den skønt.
Du kan sagtens nøjes med at servere kålretten til dit kød/fisk, du behøves ikke gøre livet så besværligt, som jeg tit vælger med flere slagser(men man ku selvfølgelig godt lige lave en tomatsalat, mens det her svitsede på panden).

Sådan gør du:
1 lille kål hoved eller et spidskål
Klaret smør
Spidskommen
salt og peber
Evt. sesamfrø sorte eller blege eller nigellafrø.

Snit kålen i strimler.
Steg kålen i smørret med spidskommen, salt og peber til den er blød og lækker.
Drys med frø og server.

Det var nemt, ikk?

Familiens dom:
Far: Det er lækkert
Mor: Det er lækkert
Emils: Det er ok, men jeg vil hellere ha det med hvidløg
Bastian: Jeg kan også bedre li det med hvidløg
Silje: Nej tak. (hun spiste nu lidt alligevel)

Kål med hvidløg


Som du kan lure af familiens dom, så spiser vi tit kål med hvidløg. Det laver vi lidt anderledes. Jeg damper som regel kålen, til den har lidt bid og overhælder den med smeltet klaret smør med knust hvidløg, giver den lidt salt og nogle små tomatstykker. Kan pyntes med persille hvis du er i det fancy hjørne. Det smager også rigtig lækkert. Prøv begge varianter.


Mere sundt og hurtigt



Mangler du ofte i køkkenet? Vil du gerne at familiens spiser sundt, men har svært ved at finde tid og overskud? Så har jeg lavet en kogebog henvendt præcis til DIG! Paleolivets overskudsmad til underskudsdage er fyldt med retter der kan være på bordet ved enten minimal arbejdsindsat eller på meget kort tid.
Hulehilsen Malene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar