Paleolivet: Dagens drink: Greenacolada

lørdag den 18. maj 2013

Dagens drink: Greenacolada



Grøn smoothie: Green-a-colada



Jeg fandt oprindeligt opskriften hos netspiren, men der findes den ikke længere. Her er min udgave:

2 cm ananas uden skræl (Frisk eller frossen)
  • 1 banan (frisk eller frossen)
  • ½ dåse kokosmælk
  • 15-20 mynteblade
  • 1 håndfuld brændenælder
  • 1 håndfuld frossen eller frisk spinat

Fyld alle ingredienserne i en blender og blend til den er glat og fin.

Bemærk at du kan bruge brændenælderne rå, da de ikke brænder efter de er blendet. Fordelen er at de er gratis og virkelig sunde!


Til min første test, brugte jeg en blanding af skvalderkål og brændenælder og ekstra isterninger i blenderen - ingen spinat.
Uha det var godt i varmen. Ungerne var ikke helt så begejstret, og det er nok fordi, den alligevel smager lidt grønt.

Men jeg EEEELSKER kokos og ananas, så jeg var på! Overveje at udelade mynten næste gang, for at komme tættere på Pinacolada smagen.

#sundedrinks

PS! Bliv klogere på Grønne smoothies:
Hvis du vil dykke ned i emnet Grønne smoothies, så finder du et langt "Derfor og sådan - grønne smoothie" indlæg på Overskudslivets blog. KLIK HER for at læse Derfor og sådan grønne smoothies.

Velbekomme.

- -  - Find flere opskrifter: - - -


Andre opskrifter med skvalderkål:

Flere opskrifter på Grønne smoothies:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar