Paleolivet: Rejsetips,🚗 transportmad og køresyge

torsdag den 6. februar 2020

Rejsetips,🚗 transportmad og køresyge


Derfor hadede jeg at rejse

+ lidt rejsetips og rejsemad-forslag

År 1980.
Jeg kunne allerede mærke kvalmen stige. Vi protesterede højlydt min bror og jeg! Hele familien er samlet  i den grønne Simca og far er igang med at  tænde sin pibe. Men køreturen var lang og han trængte til sin tobak. Jeg var i forvejen ikke god til lange køreture. Jeg blev nemt  køresyg, og det hele blev værre, når bilen var fyldt med tobaksrøg. Så fik jeg lov at åbne vinduerne på klem.

Ingen talte om det skadelige ved passiv rygning dengang.
Ubehag ved køreture, var noget man klarede med beskeden: "Se ud af vinduet" og ingen slik og ingen læsning.


Zzzzzzrrrrrrrrr (lyden af mig der spoler tiden frem). 


Hverken hulefar eller jeg er rygere, men vi har både bil og børn.
Og den yngste (Silje) har altid døjet med at blive køresyg.
Men hendes brødre sad på bagsædet og læste, så film og spillede, har hun været tvunget til at bruge en god del af køreturen på at "se ud af vinduet". Og mange pauser.

Vi forsøgte med de der køresyge armbånd. De virkede ikke. Intet synes at virke....

Indtil jeg fandt Vibe og hendes EFT/tapping programmer. Hun løste faktisk problemet for Silje for UNDER 300 kr! Vi investerede i "Fra køresyg til køreglad". (Tapping er en teknik, hvor man blidt banker forskellige steder på kroppen)

De første par gange vi skulle følge videoen (Det tager ca 10 minutter) skulle hun lige lokkes. Nu kommer hun selv og siger: "Mor vi skal jo køre langt, jeg tror lige, jeg skal tappe først"!

Hun kan se film på Ipadén og læse mens vi kører bil!!!
Vi har været på skiferie sydpå og kørt i bil frem og tilbage.
På lørdag skal hun med bus til Østrig med undgdomsskolen!

Sikke en gave. Hvis i har samme problem - børn eller voksne. Så prøv det. KLIK HER

Uden pibe? (Spoler lige tiden tilbage igen 😉)

Jeg ville ønske, min far også havde kendt til Vibes teknik.
Min mor, bror og jeg havde haft nogle meget sjovere køreture uden kvalme og røg.
Vi havde overtalt ham til at prøve "Rygestop uden afsavn".

Så kunne jeg have køresyge-tappet og han kunne rygestop tappe inden vi skulle afsted.
Jeg kan lige se for mig, hvordan skægget gynger og han griner, mens han banker på punktet under hagen.
Jeg tror han ligger planer for alle de lakridser, han vil spise i stedet ;-)

Godt nok var tobakken billigere den gang - men jeg tror stadig det var nemt tjent hjem.
Vibes kunder har stor succes med rygestop projektet.
Så stor, at hun har lavet en pengene retur garanti, hvis det ikke virker.

Hvis du er interesseret i rygestop på den nemme måde, kan du læse mere her.
 

Derfor elsker jeg at rejse - nu!


Når vi skal rejse på ferie - uanset om det er bil, bus, tog, fly eller sejle, sætter jeg ALTID tid af til at planlægge maden.

Humøret og energien bliver bare bedre, når vi får noget ordenligt at spise.
Og helt ærlig - det er ret svært at købe noget sundt og lækker mad de fleste steder.
(De steder, hvor der rent faktisk sælges noget ordenlig ægte mad, er det urimmelig dyrt - især når man har 3 teenagebørn at fodre på 😉 ).

Men jeg blev træt af, at skulle finde på og komme i tanke om, hver gang familien skulle ud af døren.
Så i 2014 jeg samlede det hele på en liste.
Den liste bruger jeg stadig væk.

Og jeg deler den gerne med dig!
Værgso!
 

Liste med ideer (og opskrifter) til rejsemad:

GIF_limo_spiser
På listen med ideer til sund, lækker og energi-givende rejsemad finder du både rejsevenlig grønt, rejsevenlig frugt, rejsevenlig protein og fedt.
Lige til at hapse uanset om du er i bil, bus, fly, færge eller tog.

➡️ Du finder listen her:
https://paleolivet.blogspot.com/2014/07/40-ideer-til-paleomad-pa-rejsen.html

🧡 God ferie! 🧡

***


Velbekomme!
Malene. Madnørd og lifecoach

PS. Vibe har deltaget i Overskudslivets podcast, hvor du kan høre mere om alle hendes fantastiske succes´er. Find den her eller i din foretrukne podcast app ved at søge på "overskudslivets podcast vibe"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar