Paleolivet: 10 Ideer til ønskeseddel der giver mere køkkenglæde

søndag den 10. december 2017

10 Ideer til ønskeseddel der giver mere køkkenglæde


SÅ SKAL DER SKRIVES ØNSKESEDDEL!
Ikke altid så let, vel?

Men så husk lige:
Jo bedre grej - jo sjovere er det at stå i køkkenet.

Her er mit bud på must-have køkkengrej, som du fluks skal smide på ønskesedlen! (Og er der ingen der giver dig ordenlige gaver, så giv en til dig selv!)

Indrømmet!
Jeg er mega-juble-heldig!
Det omtalte grej er nemlig allerede i min besiddelse. Hvilket gør, at jeg kan sige god for det!
Smart ikk?


Must haves i køkkenet



Must have #1

Min elskede - udnævnt til verdens bedste - hvidløgspresse! Den er seriøst fed! Og ALLE pengene værd. Det lover jeg. Aldrig mere skal du stå og bøvle med at pille de små bitte hvidløgsfed.
Og så er den supernemt at rengøre!
Køb Garject hvidløgspressen HER
eller læs min anmeldelse m video her
eller se den i funktion i denne FB live




Must have # 2

En Bamix stavblender inkl mini-hakker tilbehøret. Det er bare DEN BEDSTE stavblender jeg nogensinde har ejet. Og så holder den. (Jeg har slidt virkelig mange billigere modeller op). Du kan lave majonæse på under 1 minut!
Du kan købe den til en god pris inkl. det omtalte tilbehør HER




Must have # 3

En stegeso. Seriøst - det er verdens nemmeste måde at lave mad på. Søg på stegeso her på bloggen og se HVOR nemt det er.  Blæret gæstemad uden anstrengelse - tjek!
Når det nu er en ønskeseddel vi går efter her, så synes jeg du skal ønske dig en på 5 liter. Simpelthen fordi du kan lave en større portion mad, hvilket er smart til større familier, gæster eller bare mad til 2 dage ;-)
Du kan få den til en yderst rimelig pris HER



Must have # 5

Okay, her strammer vi måske grænsen for "must-haves", men det er altså et herligt legetøj, der nemt får flere grøntsager i hele familien. Spiralizeren. Og mangler du inspiration til brugen, så kan du søge masser af ideer frem her på bloggen! + børnene gider også lege med!
Et af de billigeste steder at købe spiralizerens er hos min absolutte favorit helse-puscher, nemlig helseplus - Find den HER



Must have # 6


Et mandolin-jern. Du kan opnå det samme med en foodprocessor, men indrøm bare, vi gider ikke altid gøre den rent. De fleste mandolinjern giver mulighed for forskellige tykkelser og strimler mm. En super måde, at gøre det indbydende at spise flere rå grøntsager, som fx fennikel og kål.
Du kan se et helt udvalg af mandolin-jern til yderst rimelig pris HER



Must have # 7


Hvis du ikke ejer en foodprocessor, så ønsk dig en. Wåuw, det er en stor hjælp, når der skal laves større portioner grønt, men også til sundt guf og meget andet godt. Jeg har selv anskaffet mig en Magimix efter en længere snak med et par andre madbloggere.
Og den er skøn!
Jeg har en smuk rød en som denne HER




Must have # 8

Et stort fedt (sundt uden plastik) skærebræt til når du skal give den gas i køkkenet. Der skal være god plads på brættet, så det er en ren fornøjelse at arbejde på.

Mit er flere år gammelt, og jeg kunne derfor ikke finde et helt magen til.
Men skulle jeg ønske mig et i dag, ville jeg vælge det HER pga størrelsen og det faktum, at det er fremstillet af bambus!



Must have # 9
Gode knive. Jeg er ikke en kniv-fanatikker på den måde, at jeg sværger til et bestemt mærke. Men knivene skal ligge godt i hånden, bladet skal være fast. Ingen gider står særlig længe i køkkenet, og arbejde med en kniv hvor plastikhåndtaget glider rundt i hånden og knivsbladet er blødt som bølgepap.
Gode solide håndtag og faste knivsblade - det er vejen frem. Du må ned i butikken og mærke hvordan de passer i din hånd, derfor får du ingen links her.



Must have # 10
Giftfri gryder og pander. Vi bruger dem næsten hver dag, så de skal helst ikke afgive ubehagelig sager til vores mad.
Greenpan er et godt bud. Jeg har fundet en pakke-løsning her


***

Værsgo! Det var mine ideer og input - håber du kunne bruge dem!
Mangler der noget? Så giv lyd.

De fleste links på siden her er i øvrigt affiliatelinks. Det betyder, at vælger du at handle gennem disse links, støtter du bloggen her med et lille beløb UDEN at det koster ekstra for dig. Og det er endda selv om, det er der hvor du i forvejen får den bedste pris!
Så win-win for dig og mig :-)

Kærlig hilsen og glædelig jul
Malene



Ingen kommentarer:

Send en kommentar