søndag den 28. februar 2016

Madplan uge 9 - for en lettere, sjovere og sundere hverdag


Værgo! Endnu en skøn madplan fyldt med sunde og velsmagende sager er klar til dig. Kopier den eller lad dig inspirere. Det er op til dig.
Livet er bare lidt lettere, når vi har en madplan ikk?
Indkøb kan klares til flere dage ad gangen og grønt kan forberedes på forhånd. Ja, vi husker endda at tage kødet ud af fryseren i god nok tid.

Ugen byder på sidste uge af de i alt 3 uger, jeg træner og spiser efter det lidt strammere program "21 dage til sprød silhuet". Jeg gør mig derfor ekstra umage med kulhydrat-timingen.

Den kan du vælge at glemme alt om. Eller du kan vælge carb-dagene til de dage hvor du selv træner.
Eller, hvis du er low carb, bruge erstatningsforslagene.
Bare du lover mig, ikke at være bange for grøntsager. Flere grøntsager af alle slags til folket!


Paleo madplan uge 9


Mandag: (low carb dag- 
Smørstegt fisk af en art
og
 orientalsk tangsalat






Tirsdag:( carb dag - for low carb lav guacamole i stedet for ærtemos)
Oksefrikadeller,  (lav til 2 dage)
ærtemos med blomkålsblade
og ovnbagte blomkål





Onsdag: ( carb dag - for lowcarb pandesteg squash og løg i strimler)

Rester af okse-frikadellerne med

spidskåls-salat
og
ovnbagte rodfrugter





Torsdag: (carb dag - for low carb springer du pastinakkerne over og servere fx m dampet broccoli)


Kylling med svampe, kokos og chorizo eller parma
(Du kan nogen gange få økologiske kyllingebryster hos Rema eller Netto. De er gerne frosne. Det er ok med mig. Jeg køber oftest min kylling hos allegaardenskylling og har dermed et lager i fryseren.

Dertil råstegte pastinakker.


Fredag: ( carbdag /fest dag - for low carb følg opskriften)
Bastian har fødselsdag, så han vælger menuen. Og vi skal have sushi. Han ELSKER sushi.

Her er en rigtig god og spændende opskrift på Paleo sushi







Lørdag: (Low carb da jeg har byttet rundt på fredag og lørdag)

Det bliver ryd op i køleskabet dag
eller
spis et par gode bøffer med hvidløgsbønner - dag :-)








Søndag: (Min første deload dag - carbs i retten afhænger af hvilke grøntsager du vælger)

Vi er hjemme hele dagen og jeg vil bruge lidt tid i køkkenet på at forberede grønt til ugen der kommer. Samtidig vil jeg smide noget af vores dejlige frilandsko i stegesoen og lave
Pulled beef






Ugens treat forslag: (Carb sådan er det tit med treats :-) )
Hvis du føler dig overskudsagtig i weekend,
så smut i køkkenet
og lav en dejlig pære-banan kage med chokoladestykker.
Det er total yummi! Og fyldt med sunde ting.
FIND OPSKRIFTEN HER







PRINTE OPSKRIFTER TIP:

Hvis du gerne vil printe alle de opskrifter der ikke fås som pdf, så er det super nemt.

1)    Klik på opskriften (den åbner på en ny side)

2)    Klik på den grønne ”Print friendly” knap i højre sidepanel

3)    Se opskriften igennem, du kan fjerne det tekst du ikke ønsker at få med på dit print, ved at klikke på den del af teksten
 



 
FIND ALLE madplaner fra Paleolivets ved at KLIKKE HER. Den nyeste er altid øverst!

FØLG Paleolivet via bloglovin HER

Hav en fornøjelig uge og glæd dig over mad der taler kærligt til din krop

 

Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene




PS! Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?
Så meld dig på Paleolivets VIP liste og få fluks en mini e-bog med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart og et par andre goodies og tips.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar