søndag den 8. november 2015

Paleolivets madplan uge 46 - nemt med madideer til hele ugen.


I denne uge starter jeg på en ny omgang "21 dage til sprødere silhuet", så der er ekstra fokus på kost og træning. Og helst 1 kg grønt pr dag.

Derfor har ugens paleo-inspirerede madplan igen masser af gode sager på menuen.
Og fokus på at få mange forskellige og dejlige grøntsager.
Er du dedikeret til at spise low carb, kan de kulhydratrige grøntsager erstattes af andre grøntsager - se forslag i parentes.

Ugens madplan uge 46



Mandag:( carb dag - lav med bagte blomkål for low carb)

Glæder mig allerede til
Ovnbagte kyllingebryster med avokado basilikumcreme.

og ovnbagte søde kartofler

Uhmmm
(Jeg laver ekstra kyllingebryst for at have til madpakken næste dag)




Tirsdag: ( low carb dag, der er lidt carbs i Hokaido hvis du er meget sentisiv)
 
Vi fik IKKE lavet søndagens ret, da jeg brugte hele dagen på Bogforum.
Så vi spiser laksesteak med rucolapesto, grønkålssalat og
ovnbagte hokaido (Butternut squash kan også bruges)







Onsdag: ( carb dag efter fasten - lav det med squash ell. butternut og svampe for low carb )
 
Hakkebøf
med
ristede gulerødder og svampe med timian (engelsk opskrift)
 + bløde løg + rester af pesto fra i går







Torsdag: (carb dag - lav ren blomkålsmos for low carb)

Jeg har virkelig mange gulerødder i mit køleskab, så endnu en opskrift med gulerødder. Nemlig en blomkål-gulerodsmos med timian (engelsk opskrift).  Hertil kunne vi få kyllingelår eller kyllingelever + salat.
 



Fredag: (low carb dag - carbs kan tilføjes i form af ærter og majs)

Taco-krydret oksekød i spidskåls-ruller. Diverse snittet grønt som tilbehør




Lørdag: (Festdag - spis din favorit )
 
Hulefar er igen på øvelse, så det er bare mig og børnene. Drengene og jeg skal til et arrangement, hvor der både er middag OG den nye James Bond.

Så DU må selv finde på i dag :-)












Søndag: (Low carb - spar på de revne gulerødder for ekstra low carb)
Jeg laver pulled pork der kan stå hele dagen i ovnen og passe sig selv. Med Coleslaw og måske - hvis jeg har tid - en Paleobolle. OG der skal SÅ MEGET være rester til min madpakke!



Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)




Har du for travlt til madplanen?

Så bliv helt gratis VIP hos Paleolivet og få inspirationsmails om mad og sundhed. Jeg skriver normalt max. en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en mini e-bog (pdf) med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart! Og en serie af mails med inspiration til at lave hurtig mad.
KLIK HER - JA TAK til den gratis PDF med opskrifter




Glutenfri, mælkefri og sukkerfri madplan til dig der gerne vil leve sundt, men elsker dejlig mad :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar