søndag den 13. september 2015

Paleolivets madplan uge 38



Jeg kører lidt på pumperne i øjeblikket, men så meget desto bedre med en madplan. Nu har jeg ikke fået lavet et eneste blogindlæg eller opskrift hele ugen, men i dag har jeg så lavet to indlæg. Det første indlæg finder du her. Det er en inspirationsliste til shopping i helsekosten i anledning af, at der i dag, søndag er gratis fragt.

Da bloggen også har en del LCHF-læsere, er der som en ekstra service beskrevet, til hvordan madplanen kan laves til LCHF. Du kan også bruge den, hvis du fokusere meget på vægttab pt. Eller hvis du carb timer og ikke har trænet.

Madplan uge 38


Mandag. (Carb dag. For low carb lav den uden banan. Cashewnødderne betragtes som liberal LCHF)

 

Karrygryde med banan og saltede cashewnødder







Tirsdag: (Low carb dag)
Vi har lidt travlt, så jeg tænker vi kan spise kogt blomkål toppet med en god mayo-dressing og rejer         eller                 Middagssalat med laks og rejer
(for total LCHF spring frugten i salaten over)







Onsdag:

Kogt Øko-skinke med Fennikelsalat med blåbær og pære
(For LCHF lav salaten uden pære og tilsæt i stedet en fedtkilde, fx fetaost.)








Torsdag: (Carb dag- For LCHF lav din rootza-bund af blomkål, hvidkål og evt knoldselleri som er liberal LCHF. Top med rigeligt fed ost)

Resterne af øko-skinken kan bruges som topping på en Rootza. Laver en grønkålssalat til.








Fredag (Ugens fest dag bliver flyttet til i dag)
Skal jeg til fest på rådhuset - 80´er fest.
Menuen er rejecocktail,
 okseculotte med salat og flødekartofler (her ville jeg nok lave en form for hvide rodfrugter i en kokos-gærflage* sovs)
og
 "gør-det-selv" bananasplit til dessert
Kopier og modificer selv konceptet til en dejlig 80ér middag!

*Vedr gærflager er der fragtfri forsendelse søndag, hvis du mangler. Læs mere her.


Lørdag: (Du bestemmer selv om den er low carb eller carb efter det tilbehør du brruger i salatbaren. Du kan fx bruge ærter, hvis du har trænet)
Er det mig og børnene, nu er det hulefars tur til at være ude.
Vi skal have de dejlige gule kyllingefrikadeller med børnevenlig salat-bar (skåle med grøntsager, du vælger lidt af hvert fra, så du laver din egen salat).
Og en dejlig mayodressing







Søndag:
Mere og mere efterårsvejr gør, at jeg tænker det er tid til stegeso og en ordentlig portion mad. Sådan en der er stor nok til, at der også er til mandag.
Det bliver nok eksotisk okse i en eller anden variation. Men nogle bonusgrøntsager ved siden af.
Da det er carb dag, bliver det bagte rodfrugter.
For low carb laver du bagte blomkål eller andre low carb grøntsager.



Hvis du ikke fik klikket ind på inspirationslisten for helseshopping, så gør det nu, mens det er stadig er søndag!
Find den her klik


 Enjoy!
Hav en dejlig uge. Hulehilsen Malene

 

Find mange flere Paleo madplaner ved at klikke linket herunder:

Klik her for at se alle Paleolivets madplaner (Når du klikker ligger den nyeste madplan øverst - altså denne - men scroller du ned, finder du alle de andre!)

PS PS PS...
 Har du lyst til at komme på VIP-listen og få nyhedsbreve fra Paleolivet engang i mellem? Du får også en velkomstgave i form af en pdf med 7 nemme hurtige Paleoaftenmåltider!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar