søndag den 6. september 2015

Madplan uge 37


Ugen her starter godt, er jeg sikker på. Min madplan er i hvert fald færdig til tiden og det er en god start!
Sidste uge blev lige så hektisk, som jeg havde forudset, og mindst halvdelen er madplanen blev slet ikke fulgt. Men sådan går det jo.

Jeg fik også bøvlet gevaldigt rundt i mit mail-program og sendt en mail ud til en masse mennesker, som allerede havde fået den en gang. Det fik nogle til at melde sig fra VIP-listen med inspirationsmails, og det er jo altid lidt trist. Men jeg ved godt, hvordan det er at føle sig overvældet af sin indbakke. (PS. Hvis du endnu ikke er med på Paleolivets VIP-liste, hvor du helt gratis får forskellige inspirationsmails til madlavnings, så kan du melde dig lige her: Klik for at blive VIP)

Tilbage til madplanen.
Som altid kan kulhydraterne erstattes af andre grøntsager for dig der er low carb.


Ugens madplan uge 37


Mandag: (Trænings og  carb dag - lav blomkålssalat for low carb)

Rester fra weekenden og
Rødbedesalat med stjerne-anis








Tirsdag:( low carb)
I dag skal vi have kålwraps.
Altså i stedet for kedelige tortillas, bruger vi blade af spidskål til at folde om, Gerne lilla spidskål, bare fordi det er sjovere.
Vi fylder dem med kalkunstrimler krydret med salt, peber, paprika, hvidløg og løgpulver og stegt på panden sammen med løg. Samt "fri salatbar" og rød mayo-dressing.



Onsdag: ( carb dag - lav broccolifritter for low carb)

Meatza med svampe og peberfrugt
+
pastinakfritter









Torsdag: (low carb dag)
Det er ved at være hokkaido-tid,
så jeg vil lave en hokkaido-suppe.
Den ligger ikke i helt low carb klassen, mere moderat low carb. (Men den smager virkelig godt!)






Fredag: ( carb dag - lav blomkålsbund for low carb)
En børnefavorit:
Roatza - en pizzabund lavet på revne rodfrugter.
En skål salat af en slags ved siden af.







Lørdag: (Carb dag - spis med grillede squash og peberfrugt for low carb)
Altså, i tænker nok, jeg har fået lamme-kuk, men jeg har faktisk lovet min spejdergruppe endnu engang at hjælpe med at helstege et par lam og får derfor lam til aftensmad igen denne lørdag.
Hvis du elsker lam ligeså meget som mig, så vil jeg foreslå en lammekølle til sådan en dejlig lørdag. med ovnstegte selleri og mynte-hvidløgsdip.







Søndag: (Low carb)
Det skal være nemt, så vi laver en gang kyllingelår i ovnen med Blomkålsmos
og
tomatsalat.






Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene



Vil du se flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)




Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar