søndag den 9. august 2015

Paleo madplan uge 33

 
Madplanerne er tilbage! Ligesom hverdagen - der venter lige rundt om hjørnet. Jeg har haft en skøn ferie, slappet af, været ude og rejse og drukket masser af kold hvidvin (det kan godt få ens bukser til at krybe lidt i størrelse....).
 
Jeg har også afsluttet en e-bog, jeg har skrevet på læææænge. Nemlig: Paleolivets overskudsmad til underskudsdage. (Den kan du læse lidt mere om her: KLIK for at læse om e-bog) Og jeg er mægtig tilfreds med bogen.

Madplanen denne uge, er timet efter min deltagelse i "21 dage til sprødere silhuet". På mandag starter jeg nemlig 2. omgang. (Jeg har skrevet om min deltagelse i de 21 dage før, find det her: 21dage )
Madplanen kan selvfølgelig bruges af alle, uanset hvordan eller om de træner. For i bund og grund, handler det bare om sund varieret mad, med masser af grøntsager!

Som altid kan de kulhydraterne erstattes af andre grøntsager for dig der er low carb.

 

Ugens madplan uge 33


Mandag: (carb dag-erstat rodfrugter med squash for low carb) 

Vi skal grille et helt andebryst (Har du ikke lige sådan et, vil jeg foreslå en hel kylling). Grøntsagerne/tilbehøret skal være som denne ret:Pink paleo pad thai (Hvis du ikke har prøvet den krydring endnu, så sæt i gang - det er helt fantastisk!)





Tirsdag:( low carb)

Vi skal have broccoli og okse-wok. Uden sellerifritter. I stedet får de voksne blomkålsris og børnene får nok lov at spise almindelige ris.
(Hvis jeg har overskud, laver jeg nok ris a la blomkålsris med ramsløg)






Onsdag: ( carb dag - for low carb lav broccolimos i stedet for ærtemos og undlad frugt i salat)

En vildlaksefilet eller en lakseside.
Og jeg skal have brugt mit lilla spidskål (som jeg har købt hos nemlig.com). Så lilla spidskålssalat, samt en gang ærtemos






Torsdag: (carb dag - spiralize kun squash for low carb)

Kødsovs på spiralized rodfrugter og squash. (Du har måske gættet, jeg har planer om at få godt gang i spiralizeren denne uge - du kan rive dem, hvis du ikke lige har en).
Jeg forestille mig at spiralize nogle gulerødder, nogle søde kartofler og nogle squash og så lige varme dem i et fad i ovnen a la denne ret :ovnbagte spiraler (Jeg opvarmer rodfrugterne for at få stivelse, som skal indgå i mit eftertræningsmåltid)


Fredag: ( low carb - hvis du skal være meget striks low carb, kan du ikke bruge melon i salaten)
Vejret ser pt lovende ud, så det bliver mad på grillen. Vi griller et par gode bøffer eller hvad vi nu finder af grill-egnet kød.
Dertil:
For tiden er hulefar og jeg, rigtig glade for grilles auberginer. Vi skærer dem i skiver på langs, pensler dem med lidt olie og drysser med salt og griller dem. Serveret toppet med en god pesto, samtidig griller vi andre grøntsager, fx svampe, peberfrugter, sqaush og løg.
Og en god grøn salat.  Fx salat med melon og mynte


Lørdag: (Carb dag -også kaldet festmåltid i 21sprød -lav broccoliklatter for low carb)
Spyd med kød, bacon og grøntsager (som jeg håber vi kan grille, men de kan også laves i ovnen). Serveret med salat og røsti lavet som bunden på en rootza (bare uden fyld). De der røsti-ting, de skal dyppes i et eller andet dejligt snasket, det bliver nok en hjemmelavet mayo rørt med hvidløg, purløg, persille og andet godt.
Dessert: Hindbæris





Søndag: (Carbs er tilladt efter fasten - undlad ærter for low carb)

I dag vil jeg lave mad nok, så der er rester til mandag. Og det bliver kyllingefrikadeller eller fyldte peberfrugter (som vel egentlig bare er en slags frikadelle med peberfrugt uden på??). Dertil spidskål med ærter og hvidløg.
Evt rester af røsti fra i går.
Og vandmelon.
.



Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene
 
Kender du nogen, der kan have glæde af inspiration til madplaner?
Så må du meget gerne dele dette indlæg med dem!  Det er nemmest, at finde updaten på Paleolivets facebook profil og dele via den :-)
 


Skal opskrifterne være hurtigere/nemmere end dem i madplanen?

Så synes jeg lige, du skal læse om min nye e-bog, der handler om "Overskudsmad til underskudsdage", fordi der bare er dage hvor vi ikke har tid eller energi, til at trylle for meget i køkkenet. KLIK for at læse om e-bogen.

Flere madplaner?
http://paleolivet.blogspot.dk/search/label/madplan

Ingen kommentarer:

Send en kommentar