mandag den 31. august 2015

Madplan uge 36


Så er endnu en sprød madplan klar til ugen (kun lidt forsinket). Jeg tror ikke, denne uge bliver det vilde overskud, for der er igen rigtig meget på programmet. Så jeg er gået efter noget der let at bikse sammen.
Som altid kan kulhydraterne erstattes af andre grøntsager for dig der er low carb.


Ugens paleo madplan uge 36


Mandag: (low carb dag)
Det bliver en lamme-kål-gryde a la tøm køleskabet for grønt. (Der står retningslinier i opskriften jeg har linket til)
+ avoziki










Tirsdag:( low carb- hvis du er meget low carb må du bytte Hokkaido ud med blomkål.)

Frikadeller fra fryseren, fordi jeg skal på kursus til kl sent.
Dertil hokkaidomos med friske tomater fra drivhuset.








Onsdag: ( cabs_ vandmelon er forholdsvis low carb, men ellers bruges bær)

Ovnstegt kylling
og
fennikel-vandmelon salat







Torsdag: (low carb dag)
Laksefrikadeller med bønne-fritter og mayo-dressing.
+ tomatsalat pga tomat-overfloden fra drivhuset.









Fredag: ( low carb)
Paleo burger med salat.
Jeg laver de gode broccoliklatter og bruger dem som boller til en burger. Den fyldes med bøffer, tomatskiver, rå løg, agurk, avokado, frisk spinat og hvad vi ellers finder på.

 Jeg har 2 opskrifter på broccoliklatter, så vælg dem du har mest lyst til:
Broccoliklatter simpel
Broccoliklatter ekstra (Jeg laver disse, fordi jeg godt kan li dem med gærflager)



Lørdag: (Carb dag - byt søde kartofler ud med ovnbagt broccoli, blomkål eller grønne bønner)
Kyllingebryster med ovnbagte søde kartofler og avokado-basilikum-creme









Søndag: (Low Carb - for super low carb undlades gulerødder i coleslaw)
Ah, en god lang søndag. Det må være tid til at lave en gang pulled pork i stegesoen, som passer sig selv hele dagen.
(Note, husk at købe ordenligt kød hos slagteren fredag)






Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Vil du se flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)




Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar