fredag den 17. april 2015

#21 dage til sprødere silhuet. Starten er gået


Jeg er startet på et nyt Anna Bogdanova-program. Jeg er helt vildt spændt. Altså spændt på hvilke resultater jeg kan nå. Og vil selvfølgelig dele med jer. Som altid vil indlæggene komme ind i mellem den almindelige madinspiration på bloggen. Så kom igen en anden dag, hvis du er ligeglad med kettlebell træning.

Indtil nu
Jeg har nu kørt efter principperne i Skyhøj forbrænding siden september 2014. Jeg har været rigtig glad for det og det har gjort meget for mig.
Bl.a. fordi det tog stressen af, at "SKULLE" ned i fitness centeret flere aftener om ugen. Og selv om jeg ikke bare smed fedtet og blev en sylfide, så har jeg i hvert fald kunne holde vægten, med langt mindre træning end før.
Og jeg var ret medtaget i september 2014. Sådan stress-mæssigt


Nyt trænings/kost program

Nu er jeg så startet på programmet "21 dage til sprød silhuet". Du kan læse om det her: Anna skriver om 21 dage


Tanken er at man giver den mega gas på flest mulig fronter i 3 uger. Programmet skulle efter sigende være meget effektivt, men også så hårdt, at kroppen max kan klare det 4 gange pr år.
Det er et online trænings-, livsstil- og kostprogram.
Det er angivet præcist hvad der skal gøres dag for dag.
Fx hvor længe man skal faste (altså natten over ligesom beskrevet i skyhøj) hver dag. Hvor mange og hvilke kulhydrater der skal spises og hvad der skal trænes hvilke dage.

Hvordan passer det sammen med Paleokosten?
Jamen perfekt. Det er nærmest en skrap Whole30, hvor ikke bare kost men også motionslængde og type er dikteret.
Der indgår dog typisk proteinpulver af god kvalitet lige efter træning, præcis som i Skyhøj forbrænding. Og det er selvfølgelig lidt diskutabelt, om proteionpulver er paleo.

MEN MEN MEN vi lever jo ikke paleo, for at følge et sæt strikse regler, men for at finde den bedst mulige livsstil for os selv og vores krop. :-) (Don´t get me startet, så starter jeg bare en laaaaang snak om fanatisk kostpoliti)

Sæt i gang.

Ja, sæt i gang. Det har jeg gjort. Snuppede lige en kort 5 dage deload og kastede mig ud i det.
Startede onsdag.
Som i måske har luret, elsker jeg at afprøve nye ting og kunne bare ikke vente længere.

Det tog mig faktisk et par timer at navigere rundt i det hele og sætte mig ind i stoffet inde på det online fora, hvor det hele foregår. Men så var jeg klar!
Jeg har taget billeder, og målt og vejet mig selv, så jeg kan vurdere om der er fremgang efter de 3 uger eller måske først rigtig efter deloaden!?
(Ligesom dengang med skyhøj, hvor jeg også først så resultaterne lidt senere. Se dette indlæg)



Mit mål
Det er mit mål at forsøge at følge programmet så trofast som overhovedet muligt.
Dvs. ikke bytte rundt på dagene. Overholde måltidsskabelonerne og reglerne.
Overholde de angivne faster og søvn-regler (sluk helst skærmen kl 21 og brug f.lux (er installeret!)).
Jeg er jo desværre ikke helt herre over hvor god min søvn bliver. Det kæmper jeg stadig meget med.

Mit UDBYTTE mål er en lavere fedtprocent. Både min vægt og fedtprocent er indenfor normalområdet, men i den lidt høje ende. DET vil jeg gerne lave om på. Eller det vil sige, egentlig er det med vægten jo ligegyldigt, hvis fedtet bliver til muskler!

DAG 3.
Jeg sidder her og skriver på dag 3.

Jeg har allerede trænet halvdelen af det jeg skal i denne uge ( i alt 1 time og 10 min + flows)
I næste uge skal jeg træne flere end 4 gange. og i næste endnu flere.

I dag har jeg fastet 16 timer.  Det er stort for mig. Faste er ikke min stærke side.

Instagram
Jeg smider også jævnligt et par måltidsbilleder på instagram under hashtaget #21dagetilsprødsilhuet.

Som du kan se, har jeg fået nogle MEGET grønne juice her de sidste par morgener.

Hvis du også følger 21dage-programmet, så smid endelig en kommentar med dit blognavn eller instragram navn eller hvor vi nu kan følge dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar