søndag den 1. februar 2015

Paleo madplan uge 6




Som altid er madplanen varieret med forskellige protein-kilder og har en ugentlig fiskedag. Den er tilpasset efter det vi nu skal i ugen. Din uge ser sikkert anderledes ud, men så bytter du jo bare rundt.

Tjek lige det lille ps i bunden af madplanen. Måske er et noget for dig!

Paleo madplan uge 6


Mandag: 

Ungernes fiskevorit-ret. Den med kokosmælk og chorizo, bortset fra chorizo bliver skiftet ud med noget parma-skinke-agtigt, vi har med hjem fra østrig.






Tirsdag: 
Broc-za. Pizza med broccolibund

(Har du brug for kulhydrater til aftensmad, laver du bare Rootza i stedet)







Onsdag: 

Af praktiske årsager, har vi brug for at maden i morgen er nem. Så i dag bliver der stegt hakkebøf til 2 dage-
Hakkebøffer med bløde løg og hvidløgsbønner







Torsdag
Paleo Burger af broccoliklatterog hakkebøf- Serveres med tomatskiver, rå løg, agurke skiver og hvad der ellers hører sig til burger og er på lager.








Fredag: 

Lammepate med avoziki, salat og ovnbagte rodfrugter








Lørdag: 
Fondue. (Olie-fondue) med masser af forskelligt kød og grøntsager til at dyppe + dressing af mayo + salat
 (Ja, altså. Vi havde egentlig lovet ungerne vi skulle ud at spise på restaurant i Østrig. Vi skulle have fondue. En skiferie klassiker. Men der gik kludder i sagerne, så vi endte med at spise bøffer og grøntsagsstænger med pesto hjemme i lejligheden. Så nu skal der rettes op på sagerne.)





Søndag:

Jeg har besluttet at afprøve denne tyrkiske gryde - med med hakket kylling eller gris .(Jeg er ikke tilhænger af Soy4you produkterne) Og jeg laver nok til 2 dage, så der også er til mandag. Den ser da også god ud, ikke?

(Både foto og opskrift er fra Vanløse Blues)








Velbekommen
Hulehilsen Malene

Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner.


*PS til børnefamilier *
 



Hvis du går rundt og ønsker familien kunne være lidt sundere, men synes det hele er lidt svært, fordi 
der er så meget ungerne ikke kan li, 
det tager tid med alle de grøntsager og det er svært nok at få hverdagen til at hænge sammen i forvejen.
Så skal du vide:

1) Det kender jeg godt
2) Der er hjælp at få

Du kan nemlig få et par rigtig gode redskaber / forslag til at gøre familien lidt sundere HELT GRATIS, blot ved at skrive dig op her: JA LAD MIG BARE PRØVE . Du får det første forslag med det samme og derefter med et par dages mellemrum, så du stille og roligt kan prøve dem af.

1 kommentar: