fredag den 24. oktober 2014

Status skyhøj forbrænding uge 5


Generelt for uge 5



Endnu en uge gået. De flyver jo af sted! Uge 5 var en god uge!

Jeg ku rigtig godt lide træningen denne uge. Men jeg har også altid elsket Swings. Og det betyder jo samtidig, at jeg fik gang i min 16 kg kettlebell igen. Jeg havde jo lige købt den, da jeg startede programmet og pludselig ikke måtte bruge den.

Jeg ønsker at kunne vise helkropsbilleder, hvor man rigtig kan se en fremgang. Der er bare ikke rigtig noget at se endnu, så jeg har valgt at sparer jer for synet. I må nøjes med min kettlebell og mit ansigt lige før træning.



Status på Mad

MAD - Det er jo det, denne blog handler om. Og det jeg brænder for. Så som altid, må der bruges lidt plads på det :-)

Træningsmåltider. Det skulle læres i denne uge. Og måtte gerne være proteinpulver + hurtig kulhydrat.
Det voldte mig lidt problemer, da jeg ikke var vild med følelsen af mel i min mund, som jeg synes proteinpulver giver. Der ledes efter en løsning. Indtil videre har det været blandet i enten juice eller smoothie. Kloge damer inde på FB siger man lærer det......

I går bagte jeg en slags chokolademuffins. De smagte bedre end "pulver i juice", men ikke så godt som almindelige muffins. Den melede fornemmelse, forsvinder desværre ikke helt.
Vil du have opskriften?

Jeg har selvfølgelig også arbejdet videre med eftertræningsmåltider. Når man ikke spiser brød/grød, kan den godt være lidt tricky.
Lavede denne rootza til Bastian, da han kom hjem fra efterårs-spejderlejr (på en træningsdag)

Men jeg har fundet et bud på det perfekte eftertræningsmåltid. Nemlig Rootza - fyldt med dejlige stivelsesholdige kulhydrater. Og let at hapse både varmt og koldt!





Min største madmæssige udfordring i denne uge, har faktisk de dage der ikke trænes. For her skal jeg helst undgå stivelsesholdige kulhydrater. Det betyder reelt set, at der er 3 dage om ugen, jeg ikke skal spise rodfrugter (og chokolade..).

Det er ikke noget jeg har tænkt over før. Men når det er efterår, så spiser vi altså rigtig mange rodfrugter i min familie. Jeg har også nogle sultne drenge (+mand) at mætte. Det er effektivt med rodfrugter.  Jeg havde også lavet mig en lækker rødbedehumus. Den smager godt til næsten alt. Så når først den er lavet, smider jeg den gerne på toppen af mine æg, mine salater, mine rester, ja de fleste af mine måltider.

Nu tænker jeg pludselig: - "Det er jo stivelsesholdig kulhydrat, det burde jeg ikke spise, når jeg ikke har trænet".
Jeg er ikke sikker på, det er en god holdning til mad (grøntsager). Så det kæmper jeg lige lidt med, at forholde mig til.
(Som du nok kan læse, så har jeg haft tankerne omkring det, uden at egentlig afholde mig fra at spise det på ikke trænings-dagene)

Status på Ugens fokus


Ugens fokus var hjerne og stress. Jeg arbejder på sagen, men har ikke rigtig fundet ud af det med de der brainwawes/holosync.

Jeg er ved at lære lidt om de forskellige muligheder via Skyhøj gruppen på FB.

De sidste 2 aftener har jeg testet en app der hedder ibrainwave. Hørt 15 min inden jeg skulle sove. Det er top underligt, men nu tester jeg det af. Og jeg tror faktisk, det har gjort det lettere for mig at falde i søvn. (Kan dog ikke udelukke, at det ikke skyldes udmattelse, at jeg endelig faldt i rigtig søvn)

Det jeg er lykkes med, er at få mediteret bare 20 min med min mp3 i ørene et par gange om ugen. Så jeg vil kalde det en start!

Og i går forærede jeg mig selv en gang stress-release/accespoint behandling hos skønne Karen. Det var fantastisk dejligt.




Status på kroppen

Her vil jeg gerne snart kunne skrive noget sejt og imponerende om min kæmpe store fremgang....
Men alt er uændret.
Har tegnet min mås til jer, og det
 ser pænere ud på tegningen, end i virkeligheden :-)

Og jeg er rigtig ked af, hvis det tager modet fra dig, som overvejer at prøve Skyhøj. For grundlæggende er det et FEDT program med mange gode læringer.

Jeg er fuldstændig overbevist om, at hvis jeg ikke kæmpede sådan med min situation, ville udviklingen have været en hel anden.

Jeg ved jo godt, at det er noget nær umuligt, at tabe sig/slippe fedt, når kroppen er i stresstilstand.  Jeg kan godt give dig 100 andre grunde til, at det ikke er rart at være hvor jeg er, så jeg øver mig i at ændre situationen.
Men jeg er sådan en med krudt i r.., som altid har gang i 100 sager og hovedet fyldt med nye ideer der skal afprøves ind i mellem almindeligt job, børn, mand og hus. Det er svært at give slip og lave ingenting. Og det SKAL MAN altså gøre, når man er påvirket af stress.
....Måske burde man ikke engang blogge??? EJ, det er jo ren hygge, det skal der være plads til.


Næste uge

Fatter ikke helt, at der kun er 2 uger tilbage. Det er gået stærkt! På en god måde!

Uge 6 handler bl.a. om at indføre en delvis faste, hvis man gerne vil smide lidt fedt (JA TAK, det vil jeg gerne). En af metoderne er at faste 12-14 eller 16 timer. Da jeg ofte faster 12-13 timer, må jeg nok lidt højere op. (12 timer er jo let nok. Spis aftensmad kl 18.30 og morgenmad kl 6.30. Sker tit!)

Der er vidst også noget med tankemønstre omkring mad. DET tror jeg, vil være rigtig fint for mig at arbejde med!

Men jeg vil prioritere stress-arbejdet højest.


Ny status om en uge. Glæder mig.
Hulehilsen Malene

Hvis nu....
 

 
 
Indlægget indeholder affiliatelinks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar