søndag den 10. august 2014

Paleo madplan uge 33


Slut med at sommerdase og tage let på tingene. Nu starter skolen og tingene skal igen i system.
Så en madplan må være en god start.


Mandag:
Skal være nem, jeg har en fitnesstime ml 6 og 7

Så det bliver samtidig ugens fiskeret. Inspiret af denne:
Ovnbagt hvid fisk med pesto og grønt tilbehør

Tirsdag:
Jeg har RET mange squash pt, så kom jeg til at tænke på en af mine favoritter.
Paleo pad thai med and


Onsdag:

For ikke så længe siden, skrev jeg et kort indlæg om at "hacke en opskrift". Det vil jeg også gøre med denne:
Grillede peberfrugter
ved at lave den uden mælk og rasp
serveret med  Spidskålssalat


Torsdag:
Når jeg laver helstegt kylling på en hel almindelig torsdag, har jeg tøet min økokylling på i forvejen og tænder gril-starteren fluks jeg kommer hjem fra arbejde. Så griller jeg den i kuglegrillen og anvender et stegetermometer, for at få den helt færdig. (ca 40 min). Den kan selvfølgelig også laves i ovn. Det er ikke særlig meget arbejde, men tager lidt længere tid, end så mange andre ting.
Jeg har fundet en opskrift på krydderurte squash der ser herligt ud - så den skal prøves som tilbehør.
Helstegt kylling med bagte krydderurtesquash

Fredag:


Sesamstegt kulmule, hvor kartoflerne nok bliver skiftet ud med blomkål eller blomkålssalat


Lørdag:

Oksecultotte eller oksecuvette i kuglegrill med Bacon-Bønnesalat lavet i en paleoversion uden hvide bønner- jeg erstatter også vand med mere olie

Søndag:

Jeg laver en kæmpe portion chili-kål carne for at have rester til mandag.


Der findes mange flere Paleo madplaner!
Klik her for at se alle Paleolivets madplaner

Hav en dejlig uge.


Hulehilsen Malene

Mælkefri, glutenfri, sukkerfri. Indeholder affiliatelinks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar