Paleolivet: Simple Æg og bacon-"muffins".

torsdag den 10. juli 2014

Simple Æg og bacon-"muffins".


Som du måske har luret, så ELSKER jeg æggemuffins. De er så dejlig handy. Når man har travlt, eller skal rejse på ferie eller bare trænger til noget protein hurtigt.

I dag er jeg gået all-Classic og simpel. Det skyldes faktisk min svigermor, som mindede mig om den simple men delikate udgave, hvor der ligger bacon i kanten. Og så har jeg fået ny ovn. Og den skulle testes! Den gamle nærmest eksplodere mellem hænderne på mig. Der var i hvert fald både gnister fra sikringsskabet og røg fra ovnen....

Simpel æg- og baconmuffin.


12 øko æg str S/M
2 ringe af rød øko snack-peber (de giver ringe i rette størrelse, da alm skal skæres lidt mere)
12 stykker øko-bacon eller Prosciutto (italiensk skinke, uhm)


Bruger du bacon, så placer bacon langs kanten af hver muffinform og sæt i ovnen og bag i 5 min ved 185 grader.
Vælger du Prosciutto så flækkes disse på langs og et halv stykker placeres langs kanten på hver muffin form.
(Jeg brugte halvt af hvert)

Placer en rød peberfrugt ring i hver muffinform (de er også med til at holde skinke/bacon på plads)
Slå et æg ud i hver muffinform, drys evt. med peber og bag i 12-15 minutter ved 180 grader.

Opbevares på køl og kan holde et par dage i køleskabet.


Tips!

*Hvis du servere dem som en del af en brunch eller et morgenbord, kan du drysse med frisk purløg.

*Æg og bacon er generelt ikke sarte madvarer, og kan godt tåle at være et par timer uden køl inden de spises, hvilket gør dem perfekte til madpakke.

*A pro po madpakker. Så har jeg lavet en bog fyldt med inspiration til den "rugbrødsmads-fri" madpakke. Faktisk 100 ideer og opskrifter. Læs om madpakke bogen her.

*Muffins fyldt med æg har tendens til at sidde fast i papir-forme. Jeg bruger altid dem af silikone. De kan bruges igen og igen, så bliver miljøet glad ;-) De kan købes HER


Hulehilsen Malene



Se de andre æggemuffins opskrifter her:
Æggemuffins med grønt og pølse
Æggemuffins med variationsmuligheder
Æggemuffins med kylling, spinat og rosiner - den frække


Indeholder affiliate-links

Ingen kommentarer:

Send en kommentar