tirsdag den 22. april 2014

Paleo madplan for uge 17

Her kommer en madplan. En lidt forsinket madplan, da ugen jo allerede er startet. Men det er et par uger siden sidst, og jeg har savnet madplanen.

I går var sidste dag i påskeferien og jeg var til 3 timers Zumba marathon, så jeg var ikke til de store udskejelser i køkkenet. Vi fik derfor en gang kålgryde, som er en af de nemmeste retter jeg kender. Den kan varieres uendeligt og alle spiser den gladelig.

Mandag:
 Kålgryde. Med hakket okse, frisk timian, hvidløg og tomatpure, ½ peberfrugt, lidt gulerod.

Tirsdag:
Kyllingehjerter stegt med masser af klaret smør og estragon. Dertil tomater med skvalderkålspesto og dampet broccoli.


Onsdag:
Står den på Pølserisret.


Torsdag:
Kålwraps (= brug kålblade i stedet for tortilla) med stegte andebryster, grøntsager skåret i tynde strimler og en god mayo-dressing til at spice det hele op. Vi stiller det hele frem på bordet i små skåle og lader hver mand fylde selv.  (Hvis man giver sine børn ris, kan det være mere børnevenligt, at lade dem fylde rispapir i stedet, se hvordan det fungere her hos Rav food)


Fredag: Grillede øko kyllingelår. (Det har bare at blive godt vejr!) serveret med enten Saftige svampe med rødbedetråde eller blomkålsris og svampesovs. (Emils favorit)
 


Lørdag:
Børnene og jeg er alene hjemme, så det bliver en børnefavorit. Nemlig Rootza - pizza med bund af rodfrugter. De spiser altid afsindigt meget :-)

Søndag:
Tid til fisk - tror det bliver Indisk lakseret


Vil du se flere madplaner? Så kig med her: Madplaner fra Paleolivet
 
Hulehilsen Malene!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar